سمنان سال گذشته برای اولین بارجز استان های صادر کننده مرغ و تخم مرغ به خارج از کشور قرار گرفته که بی شک حاصل تلاش و دست رنج تولید کنندگان این بخش در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، پرورش طیور دومین صنعت اشتغال زا در کشور محسوب می شود و در طول این چند سال سبب رونق صادرات و جذب سرمایه بوده است.
سمنان سال گذشته برای اولین بارجز استان های  صادر کننده مرغ و تخم مرغ به خارج از کشور قرار گرفته  که بی شک حاصل تلاش و دست رنج تولید کنندگان این بخش در استان است.
یکی از  تولیدکنندگان فعال در این بخش آقای ذوالفقاریان است که از بیش از 17 سال و از دوران جوانی شروع به این کار کرده است .
خبرنگار باشگاه خبرنگارن جوان به گفتگو با این فرد موفق نشسته که از خوانندگان دعوت می شود در ذیل بخشی از این گفتگو را بخوانید.

-1خودتان را معرفی کنید؟
حسین ذوالفقاریان هستم 52 سال سن دارم و از سال 78 در حرفه ی پرورش مرغ فعالیت دارم .
2- شروع کارتون را با چه سرمایه ای شروع و چرا این حرفه را انتخاب کردید ؟
سال 78 با پایان دوره ی تحصیلاتم که مرتبط با همین حرفه است و با سرمایه ای اندک و پس انداز خودم که حدود 10 میلیون تومان بود جوجه ریزی 5 هزار قطعه کارخود را در این زمینه با مهیا کردن یک واحد مرغداری شروع کردم .
3- از وضعیت شغلی فعلی خود رضایت دارید ؟
شکر خدا در هر دورهی تولید 120 هزار قطعه جوجه ریزی داریم و سالانه حدود 1300 تن بار مرغد زنده را وارد بازار می کنیم و توانسته ام با ایجاد 2 واحد مرغ داری 14 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.
4- تحصیلات دانشگاهی چه میزان در موفقیت شما در این مسیر تاثیر گذار بوده است ؟
قطعا هر کاری را که با تخصص شروع کنیم و به همراه آن تجربه کسب شود باعث سرمایه گذاری بهینه خواهد شد .
5- از میزان درآمدتون رضایت دارید ؟
در طول این سال ها فراز ونشیب بسیار داشتم به خصوص در طی یک سال اخیر با نوسان قیمت مرغ شرایط برای مرغ داران دشوار شده و از تمام مسئولان مرتبط تقاضامندم همکاری بیشتری را برای بازار مصرف تولیدات ما داشته باشند تا با این تعامل و سرمایه گذاری در این بخش رونق اقتصادی استان را  هرچه بیشتر شاهد باشیم .
با این حال در طول این 17 سال هرگز دست از کار نکشیده ایم و به لطف خدا همیشه جواب زحمات و تلاش خود را دیده ام.
گزارش :فاطمه همتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.