کارشناس اجرای استاندارد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان از فرسودگی و ایمنی پایین بیش از 90 درصد آسانسورهای دولتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد صالحانی اظهار کرد: این میزان آسانسورها گواهینامه آسانسور ندارند، بنابراین بیش تر از سایر مکان ها نیاز به رسیدگی دارند.

وی افزود: در بازرسی ادواری دوره گذشته، بخشی از نواقص برخی از آسانسورهای دولتی برطرف شد و تعداد کمی از آن ها نامه ایمنی دریافت کردند.

صالحانی با اشاره به اینکه از وضعیت آسانسورهای مجتمع های مسکونی آماری در دست نداریم بیان داشت: این آسانسورها در طول سال حداقل 1 بار بازدید می شوند.

صالحانی به نکاتی در خصوص نصب و ایمنی آسانسورها اشاره کرد و ادامه داد: شرکت های نصب کننده آسانسور باید دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند که متاسفانه آگاهانه یا ناآگاهانه به این موضوع توجه نمی کنند.

کارشناس اجرای استاندارد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان خاطرنشان کرد: بیش تر ساکنان منزل های مسکونی نیز از این موضوع که حتما شرکت های نصب کننده آسانسور باید دارای پروانه باشند اطلاعی ندارند و البته شهرداری برای ساختمان بدون آسانسور استاندارد، گواهی پایان کار صادر نمی کند.

وی اذعان داشت: باید توجه کنیم در سال دوم نصب آسانسور به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن و مستهلک شدن قطعات، بازرسی مجدد نیاز است که البته سالانه باید تکرار شود.
صالحانی اظهار کرد: بر اساس آئین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها، وظایف مدیران ساختمان تمدید گواهینامه بازرسی استاندارد، قرارداد سرویس و نگهداری و بیمه نامه آسانسور است که در بسیاری از ساختمان ها اجرا نمی شود.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته 1 هزار و 139 گواهینامه آسانسور در خوزستان صادر شد و به طور متوسط سالیانه 900 گواهینامه آسانسور در این استان صادر می گردد.

وی تصریح کرد: هم اکنون 49 شرکت نصب و تعمیر آسانسور دارای پروانه در خوزستان فعال است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.