پایگاه تحلیلی وایرد در گزارشی به تاثیر تیراندازی کلوپ شبانه در اورلندو بر تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه تحلیلی وایرد در گزارشی به بررسی تاثیر تیراندازی در یک کلوپ شبانه و کشته شدن 50 نفر بر روی مبارزات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و نوشت: درحالیکه می‌توان گفت سرنوشت نامزد نهایی هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شده است، هر کدام از نامزدها به دنبال رقابتی جدی در عرصه تبلیغات هستند که حادثه تیراندازی در اورلندو تغییرات اساسی در ادامه مبارزات انتخاباتی آنها بوجود اورد.

وایرد در ادامه نوشت: رای دهندگان آمریکایی مایل هستند ببینند "هیلاری کلینتون،" نامزد حزب دموکرات، و "دونالد ترامپ،" نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،  چه موضعی دربرابر مبارزه با تروریسم و احتمالا قانون حمل سلاح در این کشور اتخاذ می‌کنند. نخستین واکنش این دو نامزد به تیراندازی در کلوپ شبانه بسیار متفاوت از یکدیگر بود. هیلاری کلینتون اعلام کرد حادثه پیش آمده تلفیقی از تروریسم، همجنس‌گرا ستیزی و دسترسی غیراصولی به سلاح گرم در آمریکا بود.

در طرف مقابل دونالد ترامپ از ناکارآمد بودن امنیت ملی آمریکا و بی‌توجهی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، به آنچه ترامپ "تروریسم اسلامی" می‌نامد، انتقاد کرد. 
در شرایطی که کشور با یک بحران تروریستی مواجه می‌شود، اتخاذ سیاست‌های درست اهمیتی حیاتی پیدا می‌کند. همین سیاست‌ها هستند که چگونگی مواجه شدن کشور در برابر حوادث تراژدیک احتمالی را در آینده تعیین می‌کند. 

ستاد تبلیغاتی کلینتون به نقل از وی اعلام کرد: این یک حادثه تروریستی بود. ما باید تلاش‌هایمان را برای دفاع هر چه بهتر از کشور و خنثی کردن تهدیدات داخلی و خارجی، دو برابر کنیم.

دونالد ترامپ با انتشار چند توییت در صفحه کاربری خود به "باراک اوباما" و "هیلاری کلینتون" حمله کرد و بدون اشاره به این نکته که فرد ضارب یک شهروند آمریکایی بود، اسلام افراطی را عامل این حادثه معرفی کرد. وی در اظهاراتی بیان کرد: به دلیل ضعف رهبرانمان چنین اتفاقی روی داد. من تلاش خواهم کرد مانع از تکرار چنین اقدامات تروریستی در آمریکا شوم.

باراک اوباما نیز به دفاع از خود پرداخته و کنگره را به دلیل مخالفت با اصلاح قانون حمل سلاح در آمریکا مورد مواخذه قرار داد. وی در این باره گفت: ما باید تصمیم بگیریم چه نوع کشوری می‌خواهیم. اگر اقدامی در جهت محدودسازی حمل سلاح گرم انجام ندهیم، وضع به همین منوال خواهد بود.

مردی مسلح روز گذشته، به باشگاه شبانه همجنس بازان واقع در اورلندوی ایالت فلوریدا حمله کرد و جان 50 نفر را گرفت. این حادثه، مرگبارترین تیراندازی عمومی در تاریخ آمریکا به حساب می آید. باراک اوباما که از این حمله عصبانی بود، آن را به عنوان اقدامی تروریستی و نفرت‌آمیز محکوم کرد.

پلیس آمریکا عامل این حمله که "عمر متین" نام داشته و 29 ساله بوده است را شناسایی کرده و به قتل رساند. وی در نیویورک به دنیا آمده و ساکن فلوریدا بوده است. عمر متین، پسر یک خانواده مهاجر از افغانستان بود و طی سال گذشته دو بار بوسیله ماموران اف بی آی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

رویترز گزارشی با عنوان "داعش مسئولیت تیراندازی در باشگاه شبانه اورلندو را برعهده گرفت" منتشر و بیانیه تروریست های داعش پس از این حادثه را درج کرد.

رویترز نوشت: خبرگزاری "اعماق" که متعلق به داعش است، روز یکشنبه اعلام کرد گروه داعش مسئول حمله ای می باشد که دست کم 50 نفر را در ایالت فلوریدا به کام مرگ کشید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار