مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از استقرار ۸ پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۱۸۰۰ کودک پیش‌دبستانی مورد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند، همزمان با آغاز این طرح هشت پایگاه ثابت و سیار در سطح استان زنجان برای مراجعه کودکان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به استقرار دو پایگاه ثابت در شهر زنجان ابراز کرد: سه پایگاه ثابت و سیار نیز در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و خدابنده نسبت به سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان اقدام می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: برای سایر مناطق 14گانه آموزش و پرورش استان زنجان از جمله انگوران، ماهنشان، طارم، ایجرود، افشار، سجاسرود، بزینه‌رود و مناطق روستایی سه پایگاه سیار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دانش‌آموزان دارای معلولیت‌های جسمی و اختلالات یادگیری غربالگری می‌شوند، گفت: یک پایگاه برای ارجاعات تخصصی در مرکز استان زنجان استقرار می‌یابد.

تمجیدی با اشاره به اینکه متولیدن نیمه دوم سال 88 و نیمه نخست سال 89 در این پایگاهها مورد سنجش قرار می‌گیرند، ابراز کرد: سنجش نوآموزان از روز 18 خردادماه آغاز شده و تا شهریورماه ادامه دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح سنجش آمادگی تحصیلی نوآموزان در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره ابراز کرد: پایگاههای سیار برای اعزام به مناطق روستایی و دورافتاده، فعالیت خود را پس از ماه مبارک رمضان آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 16 هزار و 700 کودک به پایگاههای سنجش سلامت در مناطق 14 گانه استان زنجان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمستان سال 94 یک هزار و 804 کودک پیش‌دبستانی با مراجعه به پایگاه‌های سنجش مورد آزمون قرار گرفتند که این طرح برای پیش‌دبستانی‌ها، شهریورماه نیز انجام می‌شود.

تمجیدی با اشاره به سنجش شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی در این مراکز گفت: نوآموزان پس از این مراکز به پایگاههای سلامت دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شوند تا تحت معاینات پزشکی و دندانپزشکی قرار گیرند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.