62 طرح عمرانی به مناسبت هفته ی جهاد کشاورزی این هفته در استان قزوین به بهره برداری می رسد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست با خبرنگاران اعلام کرد و افزود : این طرح ها در بخش های آب و خاک ، دام طیور و باغبانی است.

نیازعلی ابراهیمی پاک با اشاره به اینکه این طرح ها با اعتبارات دولتی ، تسهیلات بانکی و سرمایه گذار بخش خصوصی به سرانجام رسیده است اضافه کرد : برای اجرای این طرح ها بیست و چهار میلیارد و 970 میلیون تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد :  با افتتاح این طرح ها 32 نفرمشغول به کار می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در بخش دام، طیور و آبزیان 757 طرح نیمه تمام داریم که اگر با اختصاص تسهیلات هشت هزار 257میلیارد تومانی به سرانجام برسد موجب اشتغال 4 هزار نفر خواهد شد.

وی با اشاره به  بخش گلخانه ای اضافه کرد : 134 طرح نیمه کاره در این بخش داریم که با سرمایه گذاری دو میلیارد و 650میلیون تومان می توانیم برای دوهزار نفر شغل ایجاد کنیم.

ابراهیمی پاک خاطرنشان کرد: در بخش صنایع تبدیلی و تبدیلی هم  181 طرح نیمه کاره وجود دارد که با تکمیل این طرح ها می توانیم برای 4200 نفر شغل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در سال جاری از دامدارن استان بیست هزار تن شیر خریداری می کنیم.

ابراهیمی پاک به محصولات راهبردی کشاورزی هم اشاره کرد  گفت: در سال جاری 250 هزار تن گندم و 120 هزار تن جو از کشاورزان خریداری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  9 هزار هکتار باغ زیتون را فرصتی خوب برای سرمایه گذاری در این بخش دانست و عنوان کرد: از این 9 هزار هکتار 6 هزار هکتار آن بارور است.

وی متوسط برداشت زیتون در استان را 3 تن اعلام کرد و گفت : امیدواریم بتوانیم با طرح های مختلف  این عدد را به 5 تن در سال برسانیم.

ابراهیمی پاک عنوان کرد: ما در استان 35 هزار هکتار باغ انگور داریم که 5 هزار هکتار آن دیم  و 30 هزار هکتار دیگر آن آبیست.

وی با اشاره به سه برنامه برای افزایش بیشتر تولید انگورافزود: توسعه آبیاری تحت فشار،  داربستی کردن  و اصلاح باغات از مهمترین برنامه ها ما در این زمینه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید 3هزار تن انگور در استان اضافه کرد: با این برنامه ها امیدواریم  تولید انگور را به 800 تا 900هزار تن افزایش دهیم.

 21 تا 27 خرداد هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است .

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار