یک متخصص گوش ، حلق و بینی گفت: علت طعم فلز در دهان برخی افراد ناشی از مشکلات کلیوی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دکتر دادیار ، عده ای از افراد احساس می کنند دهانشان طعم فلز می دهد، این افراد باید سلامت کلیه های خود بررسی  و هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنند.
دادیار تاکید کرد: هنگامی که مواد زائد نتوانند از بدن دفع شوند موجب ایجاد بوی بد در دهان و تغییر طعم مواد غذایی برای فرد می شود.

به گفته ی این متخصص گوش، حلق و بینی ، دهان از جمله آلوده ترین قسمت های بدن است كه با رشد میکروب های هوازی و غیر هوازی دچار بوی بد می شود.

دکتر دادیار گفت: عفونت های سینوسی، عفونت بینی و آتروفی مخاط بینی باعث رشد میكروب ها شده و مقدمات بوی بد دهان را فراهم می کند.

وی افزود: به این خاطر است که گفته می شود دستگاه تنفس، با بوی بد دهان رابطه مستقیم داشته و پیگیری مشکلات آن باید جدی گرفته شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به تاثیر گرسنگی در افزایش بوی بد دهان خاطرنشان کرد: گرسنگی سبب ایجاد تغییر در متابولیسم بدن می شود و به دلیل سوختن مواد قندی، فرد با بوی بد دهان مواجه خواهد شد .

بگفته ی دکتر دادیار ،  مسواک زدن دائم و رعایت بهداشت می تواند تاثیر زیادی در کاهش بوی بد دهان داشته باشد و در کنار آن، افراد باید از خوردن زیاد مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس که سبب ایجاد رفلاکس می شوند، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: خوردن چای و قهوه زیاد نیز می تواند یکی از دلایل بوی بد دهان در افراد باشد.

انتهای پیام/



 

 

برچسب ها: علت ، طعم ، فلز ، دهان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار