مدیرکل نوسازی مدارس از ساخت تعداد 20 مسجد در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد توسط نوسازی مدارس با حمایت بنیاد برکت خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جهان مهرابی با اشاره به وظایفی که اداره‌کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس بر عهده دارد، اظهار کرد: این دستگاه در خصوص ساخت مدارس جدید و همچنین نوسازی و تعمیر ساختمان‌ مدارس و آموزشگاه‌ها و تجهیز آن‌ها به اقلام مختلف کارهای زیادی انجام داده است.
 
مهرابی افزود: در حال حاضر نیز تعداد 55 پروژه را در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم بخشی از نیازهای آموزش و پرورش را در خصوص فضاهای آموزشی مورد نیاز برطرف کنیم که این تعداد فضای آموزشی در 70 هزار متر مربع در سراسر استان در دست ساخت قرار دارند.
 
این مسؤول با اشاره به اقدامات دولت کنونی گفت: همچنین در خصوص ملزومات مربوط به گرمایش و سرمایش مدارس کارهای خوبی تاکنون انجام شده و نسبت به استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.
 
مهرابی به یکی دیگر از اقدامات این اداره‌کل خارج از وظیفه ساخت و توسعه و تجهیز مدارس اشاره کرد و گفت: مسجدسازی یکی از نیازهای مهم کنونی استان ما به شمار می‌رود که از تعداد کم مساجد در کشور برخوردار است.
 
مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: بر این اساس بنیاد برکت به دلیل با کیفیت بودن کار نوسازی مدارس کار ساخت تعداد 20 مسجد را در استان به ما واگذار کرد.
 
مهرابی اظهار کرد: این تصمیم در نشستی با حضور مسؤولان ارشد اجرایی استان و مسؤولان بنیاد برکت گرفته شد که طی آن در نقاط مختلف استان این تعداد مسجد توسط نوسازی مدارس ساخته شود.
 
وی با بیان اینکه تعداد پنج مسجد از این تعداد را در بهمن‌ماه سال 94 پس از ساخت تحویل دادیم گفت: اکنون تعداد 15 مسجد دیگر در کل استان در حال ساخت است که پیشرفت کاری از 40 تا 85 درصد را دارد.
 
مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان از  در نظر گرفته شدن مبلغ 120 میلیون تومان از سوی بنیاد برکت برای هر مسجد و ساخت خبر داد و افزود: برخی از این مساجد را به صورت مشارکتی در مناطقی در استان با مردم می‌سازیم به این طریق که در گذشته مساجدی نیمه‌کاره در استان وجود داشته است و ما آن‌ها را تکمیل می‌کنیم.
 
مهرابی بیان کرد: برای مثال در منطقه اما‌م‌زاده علی بخش سرفاریاب که مردم مسجدی 500 متر مربعی را نیمه‌کاره ساخته بودند با کمک و مشرکت مردمی تکمیل می‌کنیم.
 
این مسؤول در ادامه با اشاره به نقش خیرین در ساخت و توسعه و تجهیز مدارس گفت: یکی از استان‌هایی در کشور هستیم که بهترین و بیشترین ارتباط را با خیرین تاکنون در سطح کشور داشته‌ایم.
 
وی افزود: برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز تاکنون دستاورد خوبی برای استان ما داشته است.
 
مهرابی بیان کرد: کار خوبی که در این چند سال در دولت فعلی در اداره‌کل نوسازی مدارس داشته‌ایم مربوط به ایجاد فضاهای آموزشی در مناطق محروم و صعب‌العبور استان بوده است.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان با قدردانی از خیرینی همچون کاظم قلم‌چی گفت: با همت این خیر و سایر خیرین در کشور توانستیم تعداد زیادی از روستاها را مجهز به مدارس پیش ساخته کنیم که فرزندان آن‌ها بتوانند تحصیل کنند.
 
انتهای پیام/و - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.