دبیرستان عماد با 4 هزار و 600 متر زیربنابا هزینه‌ای بالغ‌بر 45 میلیارد از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با تأکید بر اینکه دبیرستان عماد خمینی‌شهر هفتمین طرح بزرگ آموزشی استان اصفهان است، گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد این دبیرستان وجود سالن اختصاصی ورزشی است.

محمدحسین سجاد با تأکید بر اینکه کمبود سالن ورزشی یکی از مهم‌ترین مشکلات در استان مخصوصاً در مدارس دخترانه است، افزود: دبیرستان عماد با 4 هزار و 600 متر زیربنا با 21 کلاس، آزمایشگاه، واحدهای سمعی و بصری، سالن ورزشی با هزینه‌ای بالغ‌بر 45 میلیارد از محل اعتبارات استانی و ملی ساخته شد.

وی با تأکید بر اینکه دبیرستان عماد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه آموزشی شهرستان خمینی‌شهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: موقعیت، سابقه و تعداد کلاس‌ها و فضای تجاری در نظر گرفته شده برای این مدرسه از ویژگی‌های این مدرسه محسوب می‌شود.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات خمینی‌شهر پروژه‌های ناتمام مردمی است، بیان داشت: مشکل کمبود اعتبارات فضای آموزشی به صورت فراگیر در سراسر کشور وجود دارد و محدود به استان اصفهان نمی‌شود.

سجاد در ادامه تصریح کرد: اگر  کمک خیرین آموزش و پرورش نبود در جایگاه امروز نبودیم و اگر کمک خیرین استمرار پیدا نکند با شرایط سختی و مشکلات زیادی خواهیم روبه رو بودیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد با استفاده از اعتبارات استانی پروژه‌های نیمه کاره خیرین خمینی‌شهری را به اتمام برسانیم،اظهار کرد: شهرستان خمینی‌شهر به دلیل تراکم جمعیتی و کمبود فضای آموزشی در شمال  و شهرک منظریه برای ما اهمیت زیادی دارد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: با حمایت یکی از خیرین مدرسه‌ای در نزدیکی مجموعه مسکن مهر خمینی‌شهر به صورت نیمه تمام ساخته شده است؛ تلاش خواهیم کرد مدرسه خیر ساز طهماسبی تا زمان آغاز سال تحصیلی و تکمیل به بهره‌برداری برسد.   

وی با بیان اینکه طبق آمار 5 طرح ورزشی نیمه کاره در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد، تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه کاره شهرستان خمینی‌شهر کمک زیادی به بهبود شاخص  ورزشی شهرستان می‌کند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه با بهره‌برداری سالن ورزشی دبیرستان عماد و لادره سرانه ورزشی  خمینی‌شهر را بهبود خواهد بخشید، گفت: تلاش می‌کنیم سالن ورزشی لادره خمینی‌شهر برای اول مهر محیا و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل استخر فرهنگیان خمینی‌شهر از اهمیت بالائی برخوردار است، تأکید کرد: استخر ورزشی فرهنگیان تاکنون 25 درصد رشد فیزیکی داشته تکمیل آن نیاز به 15 میلیارد ریال اعتبار است.

سجاد با بیان اینکه امکان استفاده از اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل و اجرای  طرح‌های ورزشی وجود دارد، بیان داشت: یکی از طرح‌هایی که سال‌هاست به زمین مانده، مدرسه عصر انتظار محله زاغ آباد با هزار و 280 متر زیربنا و 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: با بهره‌برداری این مدرسه کمبود فضای آموزشی با توجه به تراکم منطقه برطرف خواهد شد. 

سجاد با اشاره به اینکه بهره‌برداری و تکمیل هنرستان فنی شهر درچه یکی از مطالبات مهم مردم و مسؤولان شهر درچه است، اظهار داشت: به دلیل میزان مسافت هنرستان فنی خمینی‌شهر با شهر درچه تکمیل این طرح  یکی از مطالبات جدی مسؤولان شهر درچه  است.

وی با بیان اینکه هنرستان فنی شهر درچه بیش از 50 درصد پیشرفت داشته، افزود: با توجه به حجم عملیات عمرانی مورد نیاز بعید است این طرح به مهر ماه امسال برسد ولی تلاش می‌کنیم با افزایش تخصیص اعتبارات مورد نیاز در تکمیل این طرح تسریع شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با تأکید بر اینکه طرح در دست اجرا فاز اول این طرح است، بیان داشت:در فاز دوم کلیه کارگاه‌های فنی هنرستان فنی ساخته خواهد شد.

سجاد با تأکید بر اینکه مسائل مربوط به بهداشت مدارس در اولویت اقدامات قرار دارد، گفت: با حمایت آقای اشرفی از خیرین باسابقه خمینی‌شهری اولین پایگاه سلامت و مرکز بهداشت با کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی پایگاه سلامت دانش‌آموزی کمک زیادی به ارتقای مسائل درمانی و بهداشتی دانش آموزان خواهد داشت، افزود: تلاش می‌کنیم با افتتاح این مرکز از ابتدای سال تحصیلی کلیه دانش آموزان شهرستان تحت مراقبت و معاینه و تشکیل پرونده بهداشتی و درمانی قرار گیرند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه زمین احداث کلینیک و درمانگاه فرهنگیان توسط دو نفر از خیرین اهدا شده است، تصریح کرد: این زمین موقعیت بسیار مناسبی برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی به فرهنگیان شهرستان خمینی‌شهر و خانواده آن‌ها دارد.

سجاد ادامه داد: هزینه ساخت این مجموعه درمانی توسط خیرین تعهد شده است و با توجه به طی مراحل قانونی، پس از تائید نقشه طراحی توسط دانشگاه علوم پزشکی به زودی عملیات احداث مجموعه پزشکی و درمانی فرهنگیان آغاز خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: با حمایت بنیاد برکت مرکز آموزشی برکت در منطقه جوی‌آباد بختیاری خمینی‌شهر آماده افتتاح و بهره‌برداری است برای شروع سال تحصیلی آماده بهره‌برداری است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره طرح مدرسه خیر ساز نجفی در منطقه جوی‌آباد بختیاری گفت: تکمیل این طرح نیاز به اتمام سهم خیر دارد، سهم خیر به صورت کامل اجرا نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سهم خیر اجرا نشود سهم تخصیص اعتبارات دولتی این طرح قابل اجرا نیست با این وجود این طرح در لیست اعتبارات دولتی قرار دارد.

سجاد همچنین به طرح نیمه کاره و رها شده مدرسه خیر ساز سرمست خمینی‌شهر اشاره کرد و گفت: این طرح تاکنون بیش از 50 درصد رشد داشته است، ولی به دلیل اختلافات ملکی با مجاورین به حالت تعطیلی درآمده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان در پایان اظهار کرد: در بازدیدی که از این طرح داشتیم مقرر شد این طرح تأمین اعتبار شود و برای مهرماه 96 قابل استفاده و بهره‌برداری خواهد بود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.