سمنان؛

نارضایتی مردم از بوع نامطبوع بهشت یحیی سمنان(وادی السلام)

برای جلوگیری از بروز مشکلات ،قبور در حال حاضر با گل رس و اهک مرده یا شکفته شده پوشانده می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛این هفته که  برای سر زدن به عزیزان سفر کرده به وادی السلام سر زدیم متوجه شدم بیشتر مردم بینی خود را  به نحوی پوشانده اند.کمی نزدیکتر که شدم بوی زننده ای مشامم را آزرد.بوی ناخوشایندی که سبب می شدتوقف ها کوتاه شده و بیشتر شهروندان خیلی زود این فضا را ترک کنند.
تعدادی از شهروندان گفتند بوی بد این روزها به دلیل گرمی هوا مضاعف شده و آن را مربوط به سیستم وادی السلام می دانستند و از شهرداری گله مند بودند.
برای اطلاع از کم و کیف این موضوع به سراغ معاون خدمات شهری شهرداری سمنان مهندس جواد نجاریان رفتیم.
مهندس نجاریانی با اشاره به 'گله مندی و اعتراض برخی شهروندان به این معضل گفت:این بوی نامطبوع مربوط به کشتارگاه سمنان است که در نزدیکی وادی السلام قرار گرفته و گرمای هوا باعث شده خیلی بیشتر از سایر ایام زننده و آزاردهنده شود.
وی اظهار داشت: این کشتارگاه در اختیار بخش خصوصی است و به شهرداری مرتبط نمی شود با این حال شهرداری سمنان دو سال قبل اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر سمنان با هزینه ای بالغ بر 300میلیون ریال اقدام به استلیزه کردن این مکان کرد و مشکل تا حدودی برطرف شد.
وی اظهار داشت : برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات دیگر نیز قبور در حال حاضر با گل رس و اهک مرده یا شکفته شده پوشانده می شود.
نجاریانی از متوقف شدن پیش فروش قبر در بهشت یحیی خبر داد و افزود: از سه سال قبل پیش فروش قبور به دلیل بروز معضلات و بی نظمی در آرامستان متوقف شده است.
وی از ایجاد قبور دو طبقه در آرامستان بهشت یحیی خبرداد و افزود: با ایجاد قبور دو طبقه می توانیم طبقه باقیمانده را در صورت تمایل به بازماندگان فرد متوفی واگذار کنیم.
وی از آماده بودن تعدادی قبور در این آرامستان خبرداد و گفت: این قبور برای مواقع بحران و اضطراری آماده شده اند که بعد از آماده سازی و تکمیل هر قطعه روی قبر با لحد و خاک پوشانده و در مواقع مورد استفاده بازگشایی می شوند.
در آرامستان بهشت یحیی سمنان 6600متوفی به خاک سپرده شده اند. 380 قبر پیش فروش ،300قبر یک طبقه در قسمت ایثارگران ،235 قبر دوطبقه معادل 470 قبر و در قطعات 1/10 به تعداد190 قطعه و در قطعه 1/9 نیز 140 عددقبر خالی در جنب قطعه هنرمندان است که مجموعا 1470 قطعه قبر خالی می باشد.انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.