اولین دوره مسابقات هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه های پروازی، شهریور امسال به میزبانی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد  گفت: این مسابقات با هدف ارتقاء و توسعه دانش فنی سامانه های پروازی، ایجاد انگیزه، رقابت سالم و جذب دانشجویان نخبه با توانمندی های بالا برگزار خواهد شد.

رضا ابراهیمی گفت: تیم های شرکت کننده در این مسابقات در لیگ های 'مولتی روتورها' با محوریت قدرت مانور، پایداری، توان پروازی، میزان خودمختاری، هوش و الگوریتم های کنترلی و هوشمندی ربات،'هواپیماهای مُدل' با محوریت بررسی توان طراحی و ساخت تیمی پتانسیل دینامیکی، انجام مانورهای پایه و مهارت های خلبانی برای انجام الگوهای کامل پروازی شرکت خواهند کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد نجف آباد تصریح کرد:شرکت کنندگان در مدت سه روز در مسابقات 'گلایدر' با محوریت سنجش توانایی های طراحی، ساخت و پرواز گلایدرهای دست پرتاب،'هاور کرافت'(نوعی شناور دریایی که بر روی بالشتکی از هوا تکیه دارد) با محوریت بررسی میزان توانمندی و قدرت تیم های شرکت کننده در مواقع اضطراری و عملیاتی و 'مانور سرعت' با یکدیگر به رقابت می پردازند.
معاون دانشگاه آزاد نجف آباد اظهار کرد: صنایع و ارگان های مختلف مرتبط می توانند از بین این سامانه ها به کشف ایده و طرح های خلاقانه و نو برسند و افراد نخبه و با دانش فنی لازم در این زمینه را شناسایی کنند.



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.