مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون از مرمت بقعه قاجاری در این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا معینی با بیان اینکه بقعه میر عمادالدین از بقاع تاریخی با موقعیت خاص گردشگری مذهبی است افزود: این بقعه با شماره 13530 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه قدمت این بنا به دوره قاجاریه برمی گردد اظهار کرد: این اثر در فاصله 5 کیلومتری شهرستان کازرون و در روستای قلعه سید قرار گرفته است .  
معینی تصریح کرد: این بنا با معماری منحصر به فرد و دارای گنبدی شلجمی شکل، با مصالح سنگ و ملات گچ ساخته شده است و طی برنامه ای به صورت هدفمند برای استحکام سازی در سال 1390 مورد مرمت قرار گرفته است .
معینی ادامه داد: با توجه به عدم هدایت آب های سطحی، این بنا دچار مشکلات عدیده از جمله آب گرفتگی در فصول ریزش نزولات جوی شده بود که به منظور حفاظت هر چه بیشتر این بقعه با ایجاد دیواره و آب راه بر اساس طرح و ضوابط حاکم بر عرصه و حریم این اثر، آب های سطحی هدایت شد .
شهرستان کازرون با دارا بودن بیش از 250 اثر طبیعی تاریخی شناسایی و ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران یکی از شاخص ترین شهرستان های استان از لحاظ تعدد آثار تاریخی محسوب می شود که از این تعداد 56 جاذبه مذهبی است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: مرمت ، بقعه ، قاجاری ، کازرون ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار