معاون خدمات شهری شهرداری ملایر از رفع بیش از 150 مورد سد معبر در سطح شهر ملایر در خردادماه امسال خبر داد.

سد معبرهای شهر ملایر رفع شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛امیر رضایی سد معبر را عامل تضییع حقوق شهروندان و ایجاد چهره نامناسب در شهر دانست و اظهار کرد: در رفع سد معبر باید کسبه و صاحبان مغازه‌ها پیشگام باشند.


 وی از اجرای طرح جمع آوری عاملان سد معبر در خیابان‌های شهر ملایر خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و تردد آسان آنها در معابر، طرح جمع‎آوری عاملان سد معبر و دستفروشان از اول خردادماه در سطح شهر به اجرا درآمد و در طول سال نیز ادامه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر تصریح کرد: با همت ستاد ساماندهی سد معبر در سطح شهر، تاکنون کسبه‌هایی که موجب سد معبر شده مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و تذکرات کتبی لازم در این خصوص به آنها داده شده است.

وی از رفع 140 مورد سد معبر و جمع‌آوری 32 مورد سایه‎بان‌ غیر استاندارد در خیابان شهید صفرخانی، خیابان شهدا، خیابان شهید مصطفی خمینی (اراک)، خیابان شهید رجائی و بلوار ملت خبر داد و تصریح کرد: این اقدام در تمام بخش‌ها و در سایر نقاط سطح شهر ادامه خواهد یافت.

رضایی تصریح کرد: برای کنترل سد معبر توجه به مولفه‌های اجتماعی، فرهنگی و ارشادی بر نگاه امنیتی غالب است، اما این به معنای خودداری شهرداری در برخورد قاطع با متخلفان نیست.

وی همچنین با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز افزود: عدم رعایت اصول قانونی در ساختمان‌های احداثی و یا در حال احداث در محدوده شهر و یا حریم، تخلف ساختمانی محسوب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر بیان کرد: با توجه به ماده 100 قانون شهرداری‌ها، شهرداری مى‎‏تواند از عملیات ساختمان‎سازی بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأمورین خود جلوگیرى کند.

وی گفت: در همین راستا واحد رسیدگی به تخلفات ساختمانی از ابتدای سال تاکنون از انجام بیش از 40 مورد عملیات ساختمانی جلوگیری کرده و ادامه ساخت و ساز غیر مجاز را متوقف کرده است.

رضایی از همشهریان خواست قبل از شروع هر گونه عملیات ساختمانی، ابتدا به شهرداری مراجعه کرده و از مجاری قانونی اقدامات مورد نظر خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار