مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدماتي ايمني شهرداري قم با اشاره به افزايش حوادث حبس در آسانسور از مردم خواست نكات ايمني را در استفاده از آسانسور رعايت كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛عباس جعفري با ارائه گزارشي از مأموريت‌هاي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم از انجام ۴۵ مأموريت در ۴۸ ساعت گذشته در قم خبرداد و اظهار كرد: از اين ۴۵ مأموريت ۲۲ مورد حريق بود كه با اعزام نيروهاي آتش‌نشاني به موقع اطفا شد.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم افزود: ۹ مورد از اين حريق‌ها مربوط به ضايعات، دو مورد انبار علوفه و شش مورد زمين سفالي بوده است.

وي با اشاره به اينكه دو مورد آتش‌سوزي خودرو در ۴۸ ساعت گذشته به ثبت رسيده است، تأكيد كرد: يك مورد منزل، يك مورد موتورسيكلت، يك اصله درخت، يك مغازه و يك الوار چوب نيز در اين دو روز طعمه حريق شد كه نيروهاي آتش‌نشاني به محل اعزام شده و به اطفاي به موقع حريق اقدام كردند.

جعفري باتاكيد بر افزايش تعداد سوانح حبس در آسانسور، تصريح كرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۹ مورد عمليات نجات انجام شد كه ۶ مورد از آنها مربوط به از كار افتادگي آسانسور و ۳ مورد هم محبوس شدن انسان بوده است.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدماتي ايمني شهرداري قم از مردم و ساكنان ساختمان‌هاي بلند درخواست كرد كه نكات ايمني را در استفاده از آسانسور رعايت كرده و افزود: شهروندان در هنگام استفاده از آسانسور حتماً به رعايت حداكثر ظرفيت توجه داشته باشند و مالكان ساختمان‌ها هم بر وضعيت فني آسانسور نظارت داشته و از صحت آن هر چند وقت يك بار نظارت داشته باشند.

وي با اشاره به ۱۴ مأموريت ايمن‌سازي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم در ۴۸ ساعت گذشته، تصريح كرد: شش مورد رهاسازي گربه، سه مورد بازگشايي درب و سه مورد صيد مار در اين زمان به سازمان مخابره شد كه نيروهاي آتش‌نشاني براي انجام مأموريت اعزام شدند.

جعفري افزود: از ديگر مأموريت‌هاي انجام شده در اين بازه زماني يك مورد قطع آژير، يك مورد بستن شيرآب و يك مورد تصادف موتورسيكلت و سواري پرايد بود كه در اين حادثه راننده موتورسيكلت مصدوم شده كه به مراكز درماني منتقل شد.


برچسب ها: قم ، آسانسور ، نکات ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار