طرح تطبیق گواهینامه های شایستگی فرماندهی و افسردوم شناورهای چوبی در هرمزگان اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس این طرح، گواهینامه های شایستگی فرماندهی و افسر دومی شناورهای چوبی زیر 500 و فلزی زیر 150 تن برای فعالیت در شناورهای فلزی زیر 500 تن ارتقاء می یابد.
مهدی نوفرستی افزود: با این اقدام، مهارت های دریانوردان در زمینه کار با سیستم های کمک ناوبری، تعادل کشتی هنگام حرکت، بارچینی و کار با کالا افزایش می یابد.
دریانوردان پس از کسب گواهینامه های شایستگی فرماندهی و افسر دومی طبق استاندارد تعریف شده می توانند با شناورهای فلزی زیر 500 تن نیز به سفرهای نزدیک به ساحل مشغول شوند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان علت تصویب این طرح را حل مشکل دریانوردان پس از اجرایی شدن اصلاحیه 2010 مانیل در خصوص کنوانسیون استانداردهای آموزشی، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردی دانست.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از متقاضیان خواست، با مراجعه به اداره استانداردهای آموزشی و گواهینامه های دریانوردی در بندر شهید باهنر یا مراکز مجاز آموزش های دریانوردی برای تطبیق گواهینامه های شایستگی اقدام کنند .
مهدی نوفرستی افزود :بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا پایان امسال، 5 آزمون دیگر در این زمینه برگزار شود.
متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی بندر شهید رجایی به نشانی Shahidrajaeeport.pmo.ir مراجعه کنند .
انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.