به نوشته فاکس نیوز، برای نخستین بار از سال 2012، بیش از نیمی از مردم آمریکا از اوباما ابراز رضایت می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فاکس‌نیوز؛ در حالی که رضایت از اوباما به بالاترین سطح از سال 2012 رسیده است، بسیاری از شرکت کنندگان نظرسنجی اخیر فاکس نیوز معتقدند سیاست‌های وی در دوران ریاست جمهوری اش آمریکا را تضعیف کرده است.

نظرسنجی فاکس نیوز در میان 1004 رای دهنده، به صورت تلفنی، که به صورت اتفاقی انتخاب شده بودند، انجام شده است. در این نظرسنجی 3 درصد احتمال خطا وجود دارد.

لازم به ذکر است این نظرسنجی قبل از حادثه تیراندازی روز یکشنبه انجام شده است.

در میان شرکت کنندگان نظرسنجی، 37 درصد باور دارند سیاست‌های اوباما به نفع آمریکا بوده، 25 درصد معتقدند سیاست های او به کشور لطمه زده و 27 درصد باور دارند اقدامات وی تفاوتی ایجاد نکرده است.

49 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی باور دارند کشور آمریکا در دوران اوباما تضعیف شده است. این رقم در مقایسه با دو سال پیش، زمانی که 55 درصد به ضعیف‌تر شدن و 35 درصد به قوی‌تر شدن کشور اعتقاد داشتند، بهبود چشمگیری محسوب می شود.

در همین حال 51 درصد از پرسش شوندگان با کارآمدی اوباما موافقت و 46 درصد مخالفت کردند. این درصدها ماه گذشته به ترتیب 48 و 49 درصد بود.

درصد حمایت از اوباما آخرین بار در اکتبر 2012 به بیش از 50 درصد افزایش یافته بود. در نظرسنجی پیش از انتخابات دور دوم، 51 درصد از اوباما حمایت کرده و 46 درصد با وی مخالف بودند.

بیشتر جمهوری خواهان (86 درصد) باور دارند دولت اوباما، آمریکا را ضعیف‌تر کرده است. این آمار برای افراد مستقل 49 درصد و برای دموکرات ها 17 درصد است.

بیشتر افرادی که باور دارند سیاست‌های اوباما به اقتصاد کمک کرده است شامل سیاه پوستان (68 درصد)، دموکرات‌ها (65 درصد)، رای دهندگان کمتر از 30 سال (48 درصد)، مهاجران (44 درصد) و خانواده‌هایی با درآمد کمتر از 30 هزار دلار در سال (41 درصد) هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار