مجلس نمایندگان آمریکا پس از حادثه تیراندازی در اورلندو با کمبود گزینه روبه‌رو شده‌است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت روزنامه «هیل» در مطلبی نوشت: اعضای ارشد جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال وقوع مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا و خونین‌ترین حمله تروریستی پس از 11 سپتامبر، با کمبود گزینه مواجه شده‌اند. 

اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا پس از حادثه تیراندازی در یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در اورلندو به جای تلاش برای تصویب قوانین جدید، این بار به دنبال اجرایی کردن قوانینی هستند که پیشتر تصویب کرده‌اند.

به گفته «مک تورنبری» نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، این مجلس به دنبال حملات تروریستی پاریس در نوامبر گذشته، قوانین متعددی از جمله اعمال محدودیت‌های جدید درباره ورود اتباع خارجی به آمریکا را برای مقابله با تروریسم تصویب کرده است و تا مشخص شدن جزئیات کامل این ماجرا، نمی‌توان نسبت به تصویب قوانین جدید اقدام کرد. 

روز گذشته جمهوری‌خواهان ارشد مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند 9 لایحه ضدترروریستی که طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر در مجلس نمایندگان تصویب شده اما در سنا به صورت معلق باقی‌‌ مانده‌اند را دوباره مورد پیگیری قرار خواهند داد. 

«کوین مک‌کارتی» - نماینده جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا و رئیس فراکسیون اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد تمام 9 لایحه‌ای که پس از حملات تروریستی پاریس در مجلس نمایندگان تصویب شده‌اند از حمایت هر دو حزب برخوردار بوده و در صورت اجرایی شدن می‌توانند به مقابله با آنچه که در جهان و اکنون در آمریکا اتفاق افتاده است، کمک کنند. 

وی تاکید کرد مقامات ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در حال حاضر در تلاش هستند تا از طریق رایزنی با مقامات سنا، این لوایح را در نهاد بالادستی خود نیز به تصویب برسانند. 

باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – و مقامات و نمایندگان حزب دموکرات به دنبال حادثه تیراندازی اخیر بار دیگر با انتقاد از قانون آزادی حمل اسلحه در آمریکا، خواستار محدود شدن دسترسی شهروندان آمریکایی به اسلحه شده‌اند. 

آنها معتقدند علاوه بر تصویب قوانین ضدتروریستی، اقداماتی مانند اصلاح قانون آزادی حمل اسلحه نیز می‌تواند تا حد زیادی تلفات این حوادث را کاهش دهد. اما جمهوری‌خواهان معتقدند بجای محدود کردن دسترسی شهروندان به سلاح باید تروریسم را ریشه‌کن کرد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار