رییس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل گفت: آمار حاشیه نشینی در اردبیل از متوسط کشوری پایین تر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عبدالرحمن روحی در بازدید از طرح های اجرایی ستاد بازآفرینی پایدار شهری در اردبیل افزود: بر اساس آمار رسمی موجود متوسط جمعیت حاشیه نشین و ساکن در سکونتگاه های غیررسمی کشور 14 درصد است که این میزان در استان اردبیل به 12 درصد می رسد.

وی افزود: در شهرهایی از استان اردبیل که مطالعه سکونتگاه های غیررسمی در آنها انجام شده حدود 143 هزار نفر با وسعت حدود 584 هکتار ساکن هستند که مرکز استان با 396 هکتار و حدود 93 هزار نفر بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره عمران و بهسازی شهری استان اردبیل در ادامه گفت: در مسیر تحقق سیاست های دولت مبنی بر توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی در کشور ستادهای بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان های استان و همچنین ستاد استانی در حال تعریف طرح های متعدد و پیگیری تخصیص تسهیلات به محله های هدف در این مناطق هستند.

روحی به تعیین یکی از محله های هدف به عنوان آزمونه (پایلوت) برای توانمندسازی و ایجاد الگو برای بازآفرینی سایر محله های اردبیل اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای ترغیب ساکنان این مناطق با بسته های تشویقی و نوسازی خانه ها از دیگر مصوبات جلسه اخیر بود.

انتهای پیام/ع





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.