معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بیش از 30 درصد فرصت‌های شغلی استان توسط اتباع بیگانه اشغال شده که این امر بر گسترش آمار بیکاری استان دامن زده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛محمدعلی حمیدیان دراین  نشست افزود: به واسطه همجواری با کشورهای مجاور و بازار اقتصادی استان بسیاری از اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز در استان اقامت دارند و فقدان آمارهای جامع و معتبر مهمترین معضل در اتخاذ و پیاده‎سازی برنامه‎های کاربردی در این خصوص است.

معاون رئیس کل دادگستری استان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم افزود: در حال حاضر بیش از 30 درصد فرصت‌های شغلی استان توسط اتباع بیگانه اشغال شده که این امر بر گسترش آمار بیکاری استان دامن زده است.
وی با ارائه آمارهای مرتبط با این حوزه گفت: در سال 94 بیش از 540 هزار تبعه بیگانه وارد استان شده‎اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن با افزایش 17 درصدی مواجه بوده‎ایم. 

وی یکی از معضلات استان را افراد و خانوارهای فاقد شناسنامه و مشکوک التابعین عنوان کرد و افزود: بیش از 90درصد این درخواست‌ها از سوی اتباع بیگانه است.
حمیدیان یکی از خلاء‌های موجود را قانونی بیان کرده و افزود: متاسفانه بعضاً عدم برخوردهای بازدارنده با عاملان و باندهای قاچاق انسان از عوامل موثر در افزایش انگیزه ارتکاب جرایمی از این دست است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار