رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تحقق تولید 70 درصد گندم کهگیلویه و بویراحمد در برنامه اقتصاد مقاومتی طی سال زراعی کنونی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی با اشاره به برگزاری نشست‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه همکاران ما در جهاد کشاورزی استان مصمم به اجرای این فرمان مقام معظم رهبری در عمل هستند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از ظرفیت‌های خوب کشاورزی در این استان گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله در زمینه آب و خاک داریم و به دلیل چهار فصل بودن استان بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی در کهگیلویه و بویراحمد ثمردهی خوبی دارند.
 
این مسؤول گفت: از جمله محصولاتی که در استان برای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی به دنبال تولید هر چه بیشتر آن هستیم، تولید گندم به عنوان استراتژیک‌ترین محصول کنونی در کشور و جهان است.
 
گوهرگانی بیان کرد: به همین منظور برنامه‌ریزی برای کشت بیشتر و تولید باکیفیت محصول را در استان داریم و کارشناسان ما آموزش‌های لازم را برای این کار ارائه می‌دهند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه اقتصاد مقاومتی برای استان ما تولید 144 هزار و 885 تن گندم در سال را در نظر گرفته‌اند.
 
وی اظهار کرد: تاکنون در مناطق گرمسیری استان برداشت 102 هزار تنی گندم را بدون برداشت گندم در مناطق سردسیری داشته‌ایم.
 
این مسؤول گفت: از این میزان چیزی حدود 58 هزار تن گندم به صورت خرید تضمینی از کشاورزان هم استانی داشته‌ایم که 10 هزار تن آن گندم بذری و بقیه گندم سیلویی بوده است.
 
گوهرگانی با اشاره به توفیقاتی که جهاد کشاورزی استان ظرف سال‌های گذشته به دست آورده است، افزود: به دنبال تولید هر چه بیشتر محصولات زراعی و باغی در استان با همکاری کشاورزان و باغداران هستیم و به همین منظور هرگونه کمک برای موفقیت آن‌ها از سوی جهاد کشاورزی استان انجام خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.