مهاباد؛

ثبت موقوفات جدید در مهاباد

6 وقف جدید در شهرستان مهاباد به ثبت رسید.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت : از آغاز امسال تاکنون شش وقف شامل دو وقف منفعتی و چهار وقف انتفاعی در این شهرستان مهاباد به ثبت رسیده است.
مقتدر افزود : در این خصوص و با هدف کمک به ‌بیماران صعب‌العلاج ، مستمندان و فقرا ، شش دانگ یک خانه و مغازه به مساحت 198 متر مربع به ارزش 20 میلیارد ریال ، همچنین شش دانگ یک باب خانه به مساحت 183 متر مربع و به ارزش تقریبی دو میلیارد و 200 میلیون ریال برای توسعه مسجد امام شافعی مهاباد وقف شد.
وی از وقف یک خانه عالم در روستای سیرو از توابع شهرستان مهاباد خبر داد و گفت : به همین منظور امسال یک قطعه زمین به مساحت 100 متر مربع وقف شد که ارزش ریالی آن هفتاد میلیون ريال برآورد شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد اضافه کرد : امسال همچنین یک قطعه زمین در شهرستان مهاباد به مساحت 100 متر مربع و به ارزش تقریبی 70 میلیون ریال برای ساخت دارالقرآن و یک زمین زراعی به مساحت دو هکتار و به ارزش ریالی 450 میلیون تومان وقف شده است.
مقتدر با تاکید بر اینکه نیت وقف در شهرستان مهاباد باید به سمت کمک به فقرا ، تهیه جهیزیه دختران بی‌بضاعت و بیماران رود اظهار داشت : به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف ، علاوه بر فعالیت روحانیان شهرستان در این زمینه ، مردم به وسیله پوسترها ، بنرها و تابلوهای روان به منظور مشارکت در ترویج فرهنگ وقف تشویق می‌کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد از سنددار شدن 13 موقوفه در سال 95 خبر داد و افزود: علاوه بر آن 57 موقوفه نیز در حال سنددار شدن است.
وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره بیان داشت : تاکنون 735 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن ثبت نام کرده و 62 درصد سهمیه مهاباد محقق شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت : علاوه بر آن با برگزاری مسابقات قرآن در این شهرستان ، هشت نفر در پنج رشته برای حضور در مسابقات مرحله استانی در مرداد ماه امسال ، انتخاب شدند.
انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت ، وقف ، جدید ، شهرستان ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.