رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 14 و 4 دهم درصد فعالیت های خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی مزروعی به مناسبت روز جهاد کشاورزی و در جمع خبرنگاران، از رشد یک و 6 دهم درصد اشتغال در سالی که گذشت، خبر داد افزود:توجه به بازرگانی نوین برای تولید کنندگان انگیزه ایجاد می کند تا به بازارهای مدنظر دست یابند، این امر در تولید و عرضه زعفران به بازارهای جهانی قابل مشاهده است.

وی گفت: زعفران درحال حاضر بیشترین درآمد استان را به خود اختصاص داده که این توسعه از تلاش بازرگانان این صنف است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه غلات امسال گندم، جو و کلزا وضعیت خوبی داشته، افزود: سال قبل 110 هزار تن جو خریداری شد و امسال باوجود 500 هزار تن تولیدات ذخیره ای، 150 تن دیگر باید خریداری کنیم که قیمت آن در بازار 850 تومان است.

مزروعی گفت: در همین راستا کلزا در 300 هزار سطح زیر کشت با قیمت 2530 تومان انجام شد و این در حالی است که در سال 94، 3هزارو 600 تن تولید داشته ایم.

وی همچنین از 175 هزار تن گندم آبی خبر داد و گفت: 17 رقم بذر آبی و 14 رقم دیمی داشتیم که 17 هزار و 200 تن بذر بین کشاورزان توزیع شد که به این مقدار 322 تومان به ازای هرکیلو گرم بذر رایانه پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه سال 94 زمستان گرمی داشتیم و این امر سبب شیوع آفت شده بود، افزود: با 72 هزار سن مادر مبارزه شد و در این راستا پیش بینی می شود، گندم های امسال زیر یک درصد سن زدگی داشته باشد باتوجه به اینکه تا 5 درصد سن زدگی برای استفاده مجاز است.

مزروعی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم در 13 اقلیم مناسب از استان، هکتاری 300 کلیو تولید در واحد سطح داشته باشیم، بقیه شهرستان های استان نیاز به کشت گندم ندارند و به این ترتیب می شود از آب مصرفی در جاهای دیگر استفاده کرد.

وی همچنین به برگزاری طرح ضیافت اشاره کرد و گفت: شکر با قیمت 2300 تومان، مرغ منجمد با قیمت 5 هزار تومان و برنج اروگوئه به مقدار 2 هزار و 800 تن با قیمت 2800 هزار تومان به میزان لازم در اختیار شهروندان به مناسبت ماه رمضان قرار دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.