رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از اجرایی شدن نظام علمی و فنی الگوی کشت در سال زراعی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید یعقوب موسوی بااشاره به ضروری بودن اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی جنوب کرمان گفت: عدم رعایت تناوب کشت در اراضی این منطقه باعث از بین رفتن حاصلخیزی خاک و هجوم و شیوع انواع آفات و بیماری ها می شود.

وی به عدم رعایت تناوب در کاشت پیاز و سیب زمینی اشاره کردوافزود: مشاهده باقی مانده سیب زمینی خطری جدی برای کاشت این محصول در منطقه جنوب کرمان است و امیدوارم کشاورزان این هشدار ها و توصیه های علمی را جدی بگیرندو از کاشت پی در پی سیب زمینی در مزرعه خودداری کنند.

سید یعقوب موسوی گفت : اجرای نظام فنی و علمی برنامه کشت در زمینه جلوگیری از بروز زیان های مالی و اکولوژیکی ناشی از عدم رعایت الگوی کشت است که به زودی ابلاغ می شود.

وی با انتقاد از عملکرد مالکان اراضی بزرگ مخصوصا درمورد عدم رعایت الگوی کشت بیان کرد: در سال زراعی جدید، برنامه کشت این اراضی با نظر سازمان جهاد کشاورزی تعیین و ابلاغ می شودو در این برنامه به شدت از کشت بی رویه سیب زمینی و پیاز و رشد نجومی اجاره بهای زمین جلوگیری می شود.

موسوی افزود: اجاره بالا و غیر منطقی این اراضی سبب بالا رفتن کاذب اجاره در کل منطقه شده و باعث ضرر و زیان تولید کنندگان می شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال زراعی جدید کشاورزان بر اساس چاه و میزان دبی آن ساماندهی می شوند و باید بر اساس الگوی کشتی که برای چاه نوشته می شود، برنامه کشاورزی خود را تنظیم نمایند و بر اساس آن نیز تسهیلات و خدمات دریافت می کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: الگوی کشت ، جنوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار