رئیس سیا اذعان کرد تلاش های آمریکا و متحدانش برای کاستن از توانمندی تبلیغاتی گروه داعش نتیجه ای نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان برنان، رئیس سیا در جلسه استماعی که در یکی از کمیته های سنای آمریکا برگزار شده بود، اذعان کرد آمریکا در جبهه تبلیغاتی ضد (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش توفیق چندانی به دست نیاورده است.

برنان گفت: نگرانی عمده این است که داعش چگونه توانسته است به سرعت خود را در دیگر کشورها توانمند کند. در برخی حوزه ها، آنان توانسته اند گروه هایی را ایجاد کنند یا گروه هایی را به خدمت بگیرند که پیشتر نیز وجود داشتند.

وی افزود: داعش یک چالش بین المللی است. شمار ستیزه جویانی که داعش در خدمت دارد، به مراتب بسیار بیشتری از شمار ستیزه جویانی است که القاعده در روزهای اوج خود داشت.

برنان همچنین اذعان کرد: متاسانه با وجود همه پیشرفت هایی که ضد داعش در صحنه نبرد و عرصه مالی داشتیم، تلاش های ما برای کاستن از توانمندی این گروه در تبلیغات خود در سراسر دنیا نداشته است.

حملات آمریکا به گروه داعش از سال دو هزار و چهارده شروع و در این مدت مناطق بسیاری مهمی از جمله شهر رمادی از دست داعش خارج شده  است.

همچنین حملاتی نیز به مراکز نگهداری پول نقد این گروه و تاسیسات قاچاق نفت صورت گرفته که تاثیر عمده ای بر تامین مالی این گروه گذاشته است، با این حال به گفته برنان این گروه بلافاصله کمبودهای خود را با مالیات های جدید و ادامه قاچاق جبران می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار