معاونت عملیات آتش نشانی شهر رشت خبر داد. 291 تن در سال گذشته در داخل آسانسور محبوس شده بودند که به سلامت و کمترین زمان از داخل آسانسور خارج شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، شهرام مومنی در گفتگو با خبرنگار باشگاه اعلام کرد: معمولا بلافاصله بعد از گیر افتادن در آسانسور ، احساس خفگی به افراد دست می دهد افزود : بد نیست بدانید که هیچ کس در حادثه گیر کردن دچار خفگی نشده است ، زیرا این ذهنیتی که درخصوص تمام شدن اکسیژن در آسانسور ایجاد شده کاملا اشتباه است و چنین موردی در ساختار آسانسور های امروزی امکان ندارد و تنها مشکل، استرس و نگرانی حادثه دیدگان است.

عدم رعایت ظرفیت آسانسور مهمترین عامل محبوس شدن افراد در آسانسور

مومنی با بیان اینکه در سال 94 آتش نشانان و تیم امداد و نجات بالغ  بر 210 مورد خدمات مربوط به آسانسور به شهروندان ارائه دادند .

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد : با توجه به رعایت ایمنی در سوار شدن و بهره گیری آسانسور و تصحیح نواقص موجود در آسانسور ها توسط افراد متخصص ضروری است. به محض محبوس شدن پس از اطلاع به مرکز ستاد فرماندهی 125 آتش نشانی ، خونسرد و صبور باشند و تا لحظه اعلام گروه نجات برای خروج از کابین منتظر بمانند تا بواسطه عجله برای خروج دچار آسیب نشوند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.