یک هزار و 72 واحد نیمه تمام کشاورزی در استان وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند 15 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تکمیل واحدهای نیمه تمام کشاورزی قزوین 10 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می کند.

نیازعلی ابراهیمی پاک خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی را از جمله راه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: در همین رابطه سازمان جهاد کشاورزی قزوین برنامه ریزی های مختلفی را برای افزایش سطح تولید در محصولات خود تدارک دیده است.

وی خوداتکایی در تولید گندم را از جمله این برنامه ها عنوان و اضافه کرد: سال گذشته 200 هزار تن گندم در استان تولید شد که 150 هزار تن آن به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری شد و امسال تا تولید 300 هزار تن این محصول پیش بینی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، توسعه زیتون کاری را از دیگر برنامه های این دستگاه بیان کرد و گفت : تلاش داریم تا سالانه 600 تا 700 هکتار به باغ های زیتون استان اضافه کنیم.

ابراهیمی پاک، گسترش زیتون کاری را موجب افزایش تولید روغن در کشور و کاهش وابستگی به واردات این محصول از خارج دانست و گفت: بر همین اساس، طرح زیتون کاری در هفت هزار و 500 هکتار از اراضی بخش طارم سفلی شهرستان قزوین در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ضریب خوداتکایی روغن خوراکی در کشور 7.5 درصد است که دولت برنامه ریزی کرده تا آن را به 50 درصد برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برنامه ریزی برای افزایش تولید چغندرقند در استان خبر داد و افزود: در راستای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی تلاش داریم تا در تولید این محصول از مرز 90 هزار تن فراتر رویم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای افزایش تولید ذرت علوفه ای، شیر، مرغ، تخم مرغ و حبوبات با هدف تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد.

ابراهیمی پاک، کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی با اجرای روش های آبیاری نوین را از دیگر برنامه های حوزه کشاورزی اعلام کردو افزود: امسال 15 هزار هکتار از سطح اراضی و باغ های استان به شیوه های آبیاری مدرن مجهز می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای روش های آبیاری مدرن در همه اراضی و باغ های کشاورزی استان که توانایی اجرای آن را دارند به 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است، گفت: امیدواریم در این رابطه شاهد همراهی بانک ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی باشیم.

استان قزوین دارای 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 82 هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.