استاندار هرمزگان گفت: 15میلیارد تومان از تعهدات دولت به کشاورزان هرمزگانی به زودی پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، جاسم جادری  با اشاره به لزوم راه اندازی  پایانه صادراتی در استان گفت: از طریق این پایانه محصولات خارج از فصل هرمزگان به نقاط سردسیر دنیا صادر شود.
استاندار هرمزگان گفت: هم اکنون 400 تا 500 میلیون متر مکعب آب در استان با ریختن به خلیج فارس هدر می رود در صورتی که با کنترل و مهار این رودخانه ها بخشی از مشکل بی آبی کشاورزان رفع می شود.
نماینده مردم بندرعباس خمیر، قشم، ابوموسی و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی نیاز است همه مسئولان با یک فهم مشترک به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی نگاه کنند.
محمد اشوری با بیان اینکه اقتصادی کردن بخش کشاورزی در گرو دگرگون کردن شیوه های تولید در این بخش است. افزود: باید در ظرفیت های پنهان بخش کشاورزی مانند تولید ماهی در قفس ،صید ذخایر فانوس ماهیان وشیوه های ابیاری نوین سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.
هاشمی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان بخش کشاورزی باید در تمام مراحل کاشت داشت و برداشت و فروش با کشاورزان همراه باشند تا مشکلات کشاورزان راحت تر رفع شود.
وی گفت: صید غیر مجاز ،قاچاق و تصرف زمین های منابع طبیعی توسط مردم همه نشان دهنده این است که مردم با مشکل معیشتی و اشتغال مواجه هستند و نیاز است با راه حل های درست وبرنامه ریزی صحیح مشکلات مردم را از طریق قانون برطرف کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: بسیاری از باغات استان پیر و فرسوده یا به بیماری جاروی جادوگر مبتلا هستند و نیاز است وزارت جهاد کشاورزی این مشکل را که اسیب جدی به اراضی باغی است را مرتفع کند.
حیدری پوری افزود: برای اراضی سبزی و صیفی زمینه مناسبی برای تولید در استان فراهم است اما به دلیل کیفیت پایین امکان صادرات وجود ندارد و تنها کشت های گلخانه ای صادر می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.