رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از تجمع نیروهای یگان حفاظت و نیروهای حفاظت فیزیکی ادارات جنوب استان آذربایجان غربی جهت گشت وکنترل در سواحل جنوبی پارک ملی در یاچه ارومیه خبر داد.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کامران حسینی گفت : در اجرای طرح قرق سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه طی یک برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده تعداد کثیری از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مرکز و جنوب استان و نیز نیروهای حفاظت فیزیکی در محل سایت پرنده نگری کانی برازان تجمع نموده و با همکاری گرم و صمیمانه خود اقدام به گشت زنی وکنترل عرصه های تالابی پارک ملی دریاچه ارومیه در سطح بسیار وسیع نمودند.

وی اظهار داشت در این عملیات که ساعتها بطول انجامید و تا پاسی از شب ادامه داشت 2 دستگاه دروگر از متخلفین کشف و جهت اقدام قانونی به انبار اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شد.

حسینی اشاره کرد در حال حاضر با توجه به پس رویی آب در یاچه ارومیه ، سواحل جنوبی آن دارای پوشش مناسب گیاهی از انواع گونه شور پسند نی ، چگن ، مرغ ، گز و خار شتر و... بود وزیستگاه مناسب برای لانه گزینی وجوجه آوری پرندگان است که حفاظت فیزیکی توسط اداره حفاظت محیط زیست در حال اجرا بوده که این طرح از مصوبات ستاد احیاء در یاچه ارومیه به منظور جلوگیری از ایجاد کانون های تولید ریز گرد داخلی ، آتش سوزی ، تخریب وتصرفات می باشد وبا ید جوامع محلی حاشیه آن در حوزه شهرستانهای جنوبی شامل مهاباد ، میاندوآب ونقده اهتمام بیشتری را به جهت حفظ وحراست آن داشته وهمکاری لازم با مأ مورین یگان حفاظت بعمل آورند.

در این مأموریت خلیلی فرمانده یگان حفاظت استان ، باقری رئیس اداره حراست استان ، لطفی رئیس اداره عملکرد وپاسخگویی به شکایات وشیرپنجه رئیس پارک ملی نیز حضور داشتند ودرخلال مأموریت خلیلی در خصو ص وضعیت منطقه ، حفظ وحراست از عرصه های طبیعی مطالبی را ایراد نموده و با تعدای از بومیان به جهت آگاه سازی و مشارکت در حفاظت از سواحل جنوبی به گفتگو پرداختند

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.