سامانه حمل و نقل هوشمند در گلستان توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت:در  روز‎های آینده «سامانه توزین سیستم در حال حرکت» استان گلستان برای کنترل اضافه بار کامیون‎ها راه اندازی می شود.

مهدی میقانی افزود: اضافه بار کامیون‎ها و یدک‎کش‎ها خسارت زیادی به جاده‎ها وارد می‎کند که راه‎اندازی این سامانه خسارت ناشی از اضافه بار کامیون‎ها را به جاده کاهش می‎دهد.

وی ادامه داد: معمولا ماشین‎های سه محور تا 26 تن بار را حمل می‎کنند که این میزان 10 تن از حد قانونی فراتر است و طبق قانون باید از سمت پلیس راهنمایی و رانندگی به حمل و نقل پایانه‎ها هدایت و بر اساس تعرفه‎های تعیین شده جریمه از آنها اخذ شود.

میقانی گفت: سیستم دبلیو.آی.ام در حوزه تردد باری، علاوه بر اندازه‎گیری سرعت، بار محوری و پلاک‎خوانی به صورت برخط میزان بار کامیون‎ها را از محور حرکت اندازه‎گیری می‎کند و به پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت هوشمند گزارش می‎دهد که در صورت تخلف، اعمال قانون برای راننده خاطی صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت: با توسعه و راه‎اندازی این سامانه در استان گلستان از خسارت وارده بر راه‎ها ناشی از اضافه بار جلوگیری خواهد شد و این مهم به عمر جاده‎ها در استان می‎افزاید.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.