اهواز؛

انجام عملیات سرویس و روانکاری نیروگاه اول سد دز

عملیات آچارکشی، تمیزکاری و روانکاری نیروگاه اول سد دز به همت متخصصان معاونت فنی و مهندسی این نیروگاه انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با توجه به برنامه ريزي انجام شده در خصوص تعميرات پيشگيرانه و جلوگيري از خاموشي هاي احتمالي در فصل گرم تابستان، طي هماهنگي هاي انجام شده با ديسپاچينگ ملي و معاونت بهره برداري نیروگاه دز، آزمايشات ترموگرافي روي كليه كليد هاي شمش اصلي نيروگاه توسط دفتر فنی و مهندسی انجام و تصميم لازم برای تعویض بازو هاي مربوط به اين كليدها كه داراي نقص فني و كارخانه اي بودند اتخاذ شد.

به دليل شرايط آب و هوايی و بالا بودن دما در اين فصل، امكان خاموشي كل نيرو گاه جهت اين عملیات وجود نداشته در نتيجه ديسپاچنگ ملي با خاموشي شمش نيرو گاه اول شامل چهار واحد و دوخط موافقت كرد.

بعد از اعمال خاموشي، تمامي عمليات مربوط به آچاركشي، تميز كاري و روانكاري تنظيم سكسونرهاي مربوط به نيروگاه اول و تجهيزاتي كه به صورت مستقيم به شمش اصلي اتصال دارند -كه در زمان اورهال هاي ماهيانه و ساليانه به دليل انرژي دار بودن شمش نمي توان روي آنها كار كرد - به نحو مطلوب انجام گردید.

همچنين كليد هاي A1A2و A2A3-A2 كه اخيرا در بهينه سازي كليد خانه تعويض شده بودند به علت نقص فني در محل اتصال كنتاكت به بازو، منجر به افزايش حرارت بر روي آنها شده و ایجاد اختلال در بهره برداري و ناپايداري نيروگاه و شبکه شده بود، به همين دليل بازوهاي كنتاكت هاي كليد هاي فوق دمونتاژ و تعداد دوازده عدد بازوي جديد كه قبلا از شركت پارس سؤيچ تهيه شده بود، مجددا تعويض و تنظيم شدند. اين عمليات توسط گروه تعميرات و پست هاي بلافصل، با برنامه ريزي و نظارت دفتر فني سد و نیروگاه دز در كمترين زمان و بهترين شكل ممکن با سی نفر روز انجام شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار