استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید برای حاشیه‎نشینان واقعی شناسنامه ایجاد کنیم و آنان را از افراد سوءاستفاده‎گر جدا کنیم چرا که این قشر محروم افراد نیازمند هستند و باید زیر چتر حمایت دولت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علی اوسط هاشمی در جلسه بررسی وضعیت حاشیه‌نشینی در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان، افزود: فراهم کردن امکاناتی از جمله برق توسط شهروندان به صورت غیر اصولی خطر آفرین است و قطع آن امکان پذیر نیست لذا ساماندهی امکانات شهری برای مردم حاشیه نشین امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: اراده دولت بر نظم بخشی و خارج کردن حاشیه نشینان به صورت قانونی از این وضعیت قرار گرفته است که با برخورد نرم و موضع فعال اداری و مردمی این مهم امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: در برخی شهرهای استان از جمله زاهدان ارزشمندترین و بهترین موقعیتهای مکانی در دست حاشیه نشینان است که میتوان از آن املاک برای انبوه سازی بهینه مسکن استفاده کرد.

وی افزود: اولویت یک استان در سال‌جاری حاشیه نشینی خواهد بود که در این راستا اختصاص 30 درصد از منابع اعتباری استانی امسال به این بخش آغازی برای تحقق توزیع عادلانه امکانات شهری بین شهروندان است.

محمدرضا نارویی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: 369 روستا به وسیله 24 تانکر دولتی و 18 تانکر خصوصی کار آبرسانی به روستاهای چابهار را برعهده دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار