طرح «الفبای کتاب» با هدف آشنایی با کتاب از طریق بازی در مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد اجرا می شود.

اجرای طرح الفبای کتاب
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری؛ این طرح با شیوه طراحی فرم و  اجرای بازی بر روی زمین، و با هدف معرفی کتابهای گروه سنی ج و ایجاد محیطی شاد و جذاب جهت علاقمندی اعضا به مطالعه اجرا می شود.

در این بازی قبل از شروع اعضا، فرم مرحله اول را که شامل کتابهای مطالعه شده است بر اساس حروف الفبا یادداشت کرده و مشخصاتی از قبیل شخصیت اصلی کتاب، موضوع و خلاصه کتاب را در یک سطر در فرم مربوطه می نویسند.

این بازی در گروه های 5 تا 7 نفر طراحی شده و در طول بازی، موانع، خانه های جایزه رنگی، بالا و پایین رفتن های هیجانی و ... وجود دارد که بازی را برای اعضا جذاب می کند.

معرفی یک تا دو کتاب در طول این بازی، بر اساس قرار گرفتن عضو در خانه های رنگی از مراحل این بازی است و در پایان بازی مربی به معرفی کامل یک کتاب خواهد پرداخت.

تا کنون پنج بازی در راستای کتابخوانی و  با شیوه طراحی فرم و  اجرای بازی بر روی زمین در مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد اجرا شده است.

سالانه طرح ها و ایده های زیادی از سوی مربیان کانون جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان طراحی و با استقبال خوب این قشر روبه رو می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار