«صد برگ» در حق دیگران دعا می‌کند

به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان یک بخش ویژه به منظور ترویج فرهنگ دعا در حق دیگران در برنامه «صدبرگ» طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه «صدبرگ» با فرارسیدن ماه مبارک رمضان تغییراتی داشته است که از آن جمله می‌توان به بخشی اشاره کرد که در آن بینندگان، دعای خود در حق دیگران را برای برنامه ارسال می‌کنند. به شکلی که مجری در یک پلاتو این دعاها را اجرا می‌کند.

این قسمت بنا بر روایتی که شنیده شده در نظر گرفته شده است. طبق این روایت نقل است که روزی امام حسن (ع) مادر خود حضرت زهرا (س) را می‌بینند که سر سجاده در حال دعا برای همسایگان و انسان‌های دیگر است. آن حضرت از مادر سوال می‌کنند که چرا به جای دعا در حق خودت برای دیگران دعا می‌کنی؟ حضرت فاطمه (س) در پاسخ می‌فرمایند: هنگامی که برای دیگران دعا می‌کنی، ملائکه از خداوند می‌خواهند که دعای آن فرد زودتر اجابت شود.

بر همین اساس در این بخش بعد از مناجات، دعای منتخب آن شب با اسم فرستنده اش پخش می شود. این بخش به منظور ترویج فرهنگ دعا در حق دیگران طراحی شده است.

 برنامه «صدبرگ» به همت گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما، از جمعه تا چهارشنبه هر شب راس ساعت 23 روی آنتن می‌رود. منصور ضابطیان، دکتر رشید کاکاوند، امیرعلی نبویان و شاهین شرافتی هر کدام اجرای یک شب را برعهده دارند.

محمد صوفی و منصور ضابطیان، به طور مشترک تهیه کنندگی و کارگردانی این برنامه را بر عهده دارند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار