سین جیم استانی باشگاه خبرنگاران جوان از ساری این بار به سراغ یک کمک داور بین المللی فوتبال رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خارج از تصور بود که فیفا روزی از ایران نماینده خانم در عرصه داوری بخواهد.

سمانه محسنی کیاسری، نامش چند سالی است در متن اخبار حوزه فوتبال به گوش می رسد.

جوان با انگیزه ای که با تکیه بر استعداد و توان بالقوه اش در سطح اول داوری فوتبال در جهان می درخشد.

او داور بین المللی است و در تورنمنت های مختلف داوری می کند.

سین: خودتان را معرفی کنید؟

جیم: سمانه محسنی کیاسری متولد مرداد ۱۳۶۲ اهل کیاسر هستم و از سال ٢٠١٠ تاکنون در لیست کمک داوران بین المللی فیفا و ای اف سی هستم و علاوه بر اینکه در لیگ برتر ایران و سایر لیگ های داخلی و همچنین در تورنمت های مختلف اسیایی قضاوت کردم.

سین: کدام تورنمنت ها شرکت کردید و چه دوره هایی دیده اید؟

جیم: بازیهای مقدماتی آسیا ، بازیهای زیر ١٩ و زیر ١۶ سال آسیا ، قضاوت در بازیهای آسیایی اینچیون کره ، قضاوت در بازیهای نروژ کاپ ، شرکت در کلاسهای سالانه ای اف سی ، و یک دوره دعوت به کلاس داوری یوفا در کشور سوییس در کمپ یوفا.

سین: در حال حاضر چه می کنید؟

جیم: این اواخر در کلاس سالانه ای اف سی و سپری کردن آزمونهای عملی (تست یویو) و کتبی شرکت کردم و ان شاء الله منتظر هستم با شروع بازیهای اسیایی که از مرداد امسال اغاز می شود برای قضاوت بازیهای اسیایی ما هم نماینده ایران باشیم.

سین: چطور شد به سمت قضاوت و داوری در فوتبال رفتید؟

جیم: در سالهای نوجوانی بازیکن تیم آرمین بار ساری بودم و به مدت ۵ سال بازی میکردم، تا اینکه اطلاع دادن کلاس های داوری بانوان برای اولین بار در استان برگزار می شود و از آنجایی که واقعا علاقه مند بودم و آرزوی قلبیم بود توسط مربی خودم خانم شهلا خلردی به این کلاس معرفی شدم.

سین: روزی فکر می کردید در سطح بین المللی دیده بشوید؟

جیم: از کیاسر تا داوری در مسابقات بین المللی، واقعیت امر این است که نه فکر نمی کردم. اما واقعا هدفم این بود اگر وارد این عرصه شدم به بهترین شکل حضور داشته باشم و هدفمند و با پشتکار زیاد این رشته رو دنبال کنم و به بالاترین درجه اش برسم.

البته با توجه به محدودیت بانوان مسلمان به ویژه مسئله حجاب ، خارج از تصور بود که فیفا روزی از ایران نماینده خانم در عرصه داوری بخواهد.

سین: اولین قضاوت خودتان در ایران و آسیا را به یاد دارید کدام مسابقه بود؟

جیم: اولین قضاوتم در ایران بازی های فوتسال جام حذفی بانوان بین تیم اهواز و صدرای شیراز بود که در آن بازی داور چهارم بودم. اولین بازی رسمی خارج از کشور بنده بازی بین تیم ملی قطر با افغانستان بود.

سین: قضاوت کردن با حجاب اسلامی برای شما سخت نیست و اینکه در سطح بین المللی با حجاب شما چگونه برخورد شد؟

جیم: برای ما نه تنها سخت نیست بلکه یک امتیاز مثبت هم من به خودمون می دهم چون ما با پوشش در فصل های مختلف به ویژه فصل گرما تست های بسیار سخت عملی را پاس می کنیم بدون اینکه اختلالی در عملکرد ما بوجود بیاید.

اوایل دید ها خیلی مثبت نبود و در بازیها از تماشاچی ها تا بازیکنان و مسئولین با تعجب نگاه می کردند اما الان کاملا پذیرفتن و نهایت همکاری رو با ما داوران مسلمان انجام می دهند.

سین: مهمترین آرزویتان چیست؟

جیم: مهمترین آرزویی که برای خودم دارم سلامتی است، زیرا اگر تن سالم داشته باشم راه برای به جلو رفتن و موفقیت برای من هموار تر و راحت تر خواهد بود.

سین: حرف آخر؟

تشکر می کنم از مسئولان در هیات فوتبال مازندران و شهرستان ساری به خصوصص آقای بهروان که حضورش قوت قلبی است برای همه ورزشکاران مازندرانی که در رشته فوتبال فعالیت دارند و اینکه از خانم های عزیز میخواهم که حتی فقط برای دقایقی کم ورزش کنند چون ورزش واقعا برای سلامت جسم و روح مفید هست.

یک کیاسری کمک داور بین المللی+ تصاویر

یک کیاسری کمک داور بین المللی+ تصاویر

یک کیاسری کمک داور بین المللی+ تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.