یک مقام سازمان ملل با اشاره به سیاست‌های سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه، از بحرین به عنوان نمونه بارز پدیده بنیادگرایی سیاسی یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «اللولوة،» ماینا کیای، مسئول ویژه سازمان ملل در امور مربوط به حق آزادی اعتراضات مسالمت آمیز و تشکیل جمعیت‌ها، بحرین را مثال بارز پدیده بنیادگرایی سیاسی دانست. 

وی افزود: بنیادگرایی سیاسی، مشکل ساز است و لازمه آن وابستگی به رهبران مشخص است به طوری که اجازه تسامح با چالشهایی که حزب حاکم با آن روبرو است را نمی‌دهد. به کارگیری خشونت یکی از شیوه‌های معمول است که مسالمت آمیز بودن نظام حکومتی در این کشور‌ها را با چالش روبرو می‌کند. 

کیای تاکید کرد: بحرین در زمره کشورهایی است که از بنیادگرایی سیاسی رنج می‌برد و این کشور یکی از بارز‌ترین مثال در این زمینه در کنار برخی کشورهای دیگر از جمله عربستان است. 

وی افزود: تسامح و ارزش‌های تنوع گرا موضوعی است که هیچ کشور دموکراتیکی در دنیا نمی‌تواند از آن بی‌نیاز باشد. در کنار آن، حق برگزاری تجمع مسالمت آمیز و تشکیل جمعیت‌ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. این حقوق مسلم در بخش‌های زیادی از دنیا به سبب بنیادگرایی و تعصب با تهدید روبرو است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
خدا انشاالله هر چه زودتر حکومت آل خلیفه ملعون رو سرنگون کنه
آخرین اخبار