امسال 3 هزار تن پشم مرغوب در کرمانشاه تولید شد که با این میزان تولید کرمانشاه مثل همیشه حرف اول رو در کشور می زند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آغاز فصل پشم چینی مثل همه ی استان های دیگر آغاز شد بازرگانانی که برای خرید پشم اقدام می کنند پشم کرمانشاه را از لحاظ سفیدی رنگ مرغوبترین نوع پشم کشور می دانند.

و همین ویژگی خاص سفیدی ، دوام ، نرم و رنگ پذیری عالیه که باعت شده بازرگانان بسیاری از سراسر کشور راهی کرمانشاه بشن و برای خرید این پشم مرغوب سر و دست بشکنند.

فرآورده ی مهم پشم، نخ فرش است ، که کرمانشاه با داشتن بستر مناسب باید حرف اول رو تو تولید و قیمت پایین اون داشته باشد اما بسیاری از فرشبافان معتقدند که همین نخ تولیدی کرمانشاه برای شهرهای دیگر 20 هزار تومان تمام می شود و ما مجبوریم همین نخ رو با قیمت 70 هزار تومان تهیه کند.

به علت نبود کارخانه ی ریسندگی در کرمانشاه قسمت زیادی از پشم تولیدی کرمانشاه به صورت خام و با قیمت ناچیز کیلویی 1500 تومان به استان های دیگر همچون تبریز و اردبیل صادر می شود.




پیراینده معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت می گوید: کرمانشاه قبلا کارخانه ی ریسندگی داشت اما الان به یک واحد غیر فعال تبدیل شده است.

به دنبال این سرنخ راهی تبریز شدیم در کارخانه ی ریسندگی تبریز پشم کرمانشاه تبدیل به بهترین و با کیفیت ترین نخ کشور می شه و جالب تر اینکه این نخ فر آوری شده به استان های مشهد ، اصفهان و شیراز و کرمانشاه صادر می شد.



وقتی به کرمانشاه برگشتم و به دنبال سرنخ برای پاسخ به سوال راهی  استانداری کرمانشاه شدم: رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: ما با ایجاد کارگاههای متوسط و بزرگ در استان به دنبال کاهش هزینه ایم....

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، کلاف ، سر ، درگم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.