استاندار یزد: برنامه ریزی اوقات فراغت با محوریت نظر های دانش آموزان انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سید محمد میر محمدی گفت: در برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش اموزان ، مهم ترین مسئله هدف می باشد و اگر هدف مشخص باشد به راحتی می توان در جهت و سمت و سوی آن هدف برنامه ریزی کرد .

میرمحمدی افزود : اوقات فراغت باید با محوریت نظرها ی دانش آموزان و از طریق اتاق های فکر دانش آموزی در جهت و همسو با هدف مورد نظر برنامه ریزی شودتا علایق و نیازهای دانش آموزان در آن گنجانده شود .

وی با اشاره به گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان در گذشته افزود: دانش اموزان در گذشته اوقات فراغت خود را با آموزش در یک حرفه و شغل صرف می کردندو این کار مقدمه ای برای ورود فرد به جامعه را فراهم می کرد و از طرفی نیز یک مسئولیت اجتماعی را نیز برای دانش آموز در بر داشت .

استاندار یزد آموزش های داوطلبانه علمی و فنی توام با کار برای دانش آموزان ضروری دانست و گفت : شناساندن آثار تاریخی و بازدید از واحد های صنعتی  و پارک علم و فناوری برای آشنایی دانش آموزان با کارو ایده پردازی می تواند از برنامه های موثر در اوقات فراغت دانش آموزان باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزدنیز در این نشست اوقات فراغت را برای دانش آموزان یه فرصت و یه تهدید بیان کرد و افزود: اگر یک برنامه ریزی مناسب در این زمینه صورت گیرد فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان به عنوان سرمایه های ملی کشور می باشد و سلامت و بهداشت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت .

" احمد شیرزاد" نیاز سنجی دانش آموزان و استعداد و علایق آنان را از مهم ترین عوامل در برنامه ریزی اوقات فراغت عنوان کرد و گفت : از طریق اتاق های فکر دانش آموزی و گرفتن نظرات دانش آموزان از طریق تشکل های مختلف نیاز و علایق دانش آموزان شناسایی شود .

در ادامه این نشست معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل نیز گزارشی از برنامه ها  و عملکرد آموزش و پروش استان در اوقات فراغت  ارائه کرد و حاضرین  نقطه نظرات و دیدگاههای خود را پیرامون مبحث اوقات فراغت دانش آموزان بیان کردند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.