تحویل «تانک جعلی» روسیه به رژیم صهیونیستی/ آیا نتانیاهو فریب خورده است؟

به گفته کارشناسان صهیونیست، تانکی که به تازگی روسیه به رژیم صهیونیستی بازگردانده، «جعلی» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، کارشناسان صهیونیست معتقدند تانکی ارتش سوریه در سال 1982 میلادی از این رژیم به غنیمت گرفته بود، و به تازگی از سوی روسیه به رژیم صهیونیستی بازگردانده شده، تانکی «جعلی» است.

رسانۀ صهیونیستی آروتز شوا (شبکۀ هفت) روز شنبه (29 خرداد) به نقل از یک ژنرال صهیونیست اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و بقیۀ «ملت» در سفر هفتۀ گذشتۀ نتانیاهو به روسیه با یک تانک «جعلی» قریب خوردند.

تانک ام 48اِی3 ماگاچ-3 یکی از هشت تانکی بود که نیروهای ارتش سوریه در طول جنگ موسوم به سلطان یعقوب، نزدیک درۀ بقاعِ لبنان از نظامیان صهیونیست به غنیمت گرفتند. این رژیم همچنین 30 سرباز خود را در این نبرد از دست داد.

تحویل «تانک جعلی» روسیه به رژیم صهیونیستی/ آیا نتانیاهو فریب خورده است؟
تصویری آرشیوی از تانک‌های ام48 ماگاچِ رژیم صهیونیستی که نیروهای ارتش سوریه در سال 1982 به غنیمت گرفتند

براساس اظهارات ولید جنبلاط، رهبر حزب «سوسیالیست ترقی‌خواهِ لبنان» (پی.اس.پی،) این تانک‌ها در موزۀ تانکِ کوبینکا در مسکوی روسیه به نمایش گذاشته شده بودند، اما اخیراً رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر «پوتین تصمیم‎ گرفت یکی از این تانک‌ها را به اسرائیل بازگرداند.»

جنبلاط این اقدام پوتین را «توهین» به سوریه تلقی کرده بود، اما اکنون صهیونیست‌ها مدعی هستند که این تانک آن تانکی نیست که به تصور آن‌ها سه سرباز اسرائیلی مفقود شده در آن حضور داشته‌اند.

صفحۀ نتانیاهو در شبکۀ اجتماعی فیس‌بوک از این تانک به عنوان «تنها مدرکِ به جا مانده از پسران ما که در آن جنگ مفقود شدند: زاخاریان بائومِل، تزوی فلدمن و یهودا کاتز» نام برد، اما کلنل مایکل ماس به روزنامۀ یدیعوت آحارانوت (آخرین اخبار) اسرائیل گفت این تانک «جعلی» است.

ماس گفت: «خیلی غم‌انگیز است که نخست وزیر و مردم گول یک امر جعلی را خورده‌اند. این تاک، تانکِ سربازان مفقود شده نیست. آنچه به ما بازگردانده شده است، یک تانک کامل است، در حالی که تانک سربازان مفقود شده متفاوت است. این تانک، یکی از تانک‌هایی است که در جریان جنگِ سلطان یعقوب از لشکر 399 به غنیمت گرفته شد، اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر زخمی شدن فردی در این تانک وجود ندارد.»

وی افزود: «زمانی که نتانیاهو گفت که این موضوع به نوعی خاتمه بخش (رنج) خانواده‎هایی است که قبری (برای دیدار) ندارند، دو اشتباه صورت داد. اول این‌که این تانکِ سربازانِ مفقود شده نیست و دوم این‎که آن‎ها در جریان عملیات کشته نشدند، بلکه مفقود شدند.»

یک مقام نظامی صهیونیست دیگر نیز اعلام کرد شماره سریال تانکی که روسیه به اسرائیل بازگردانده است، با تانک اصلی که شماره‌اش 817581 بوده، متفاوت است.

در میان این اظهارات دفتر نخست وزیری رژیم برای پایان دادن به این ماجرا اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «ما اعلام کردیم که این یک تانک از نبرد سلطان یعقوب و مدرکی به جا مانده از این مبارزه است. این چیزی است که نخست وزیر به خانواده‎ها گفت. هیچ کس هیچ گاه نگفت که این تانکِ آن سه نفر (سربازان مفقود شده) است.»




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار