معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جهرم از راه‌اندازی سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) خبر داد و گفت: تمام جمعیت شهرستان زیر پوشش خدمات این سامانه قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرامت‌الله رحمانیان با اشاره به اینکه سامانه یكپارچه بهداشت (سیب) در جهرم از اول تیرماه به ‌طور رسمی شروع به فعالیت می‌کند، اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمام اطلاعات ثبتی در مراكز و خانه‌های بهداشت از شیوه كاغذی به الكترونیكی تبدیل و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت بیشتری انجام می‌شود.  
وی ادامه داد: همچنین اطلاعات مربوط به خانوارها، خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده در مراكز سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت شده و پوشه‌ها، فرمها و دفاتر كاغذی جمع‌آوری می‌شود.
 رحمانیان افزود: در این طرح هر فرد دارای یك پرونده الكترونیك شده و با وارد کردن کد ملی در هر نقطه از كشور می‌توان به تمام اطلاعات و سوابق پزشكی وی دست یافت.  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: با توجه به عدم راه اندازی زیر ساخت‌های اینترنتی در تمام نقاط شهرستان، این طرح ابتدا در سطح شهر جهرم آغاز و سپس در مراكز روستایی تكمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه جلسات آموزشی سامانه سیب از ابتدای خردادماه آغاز شده است افزود: تاكنون بهورزان، مراقبان سلامت، كارشناسان ستادی و محیطی و پزشكان آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.
رحمانیان از همشهریان دعوت کرد از ابتدای تیرماه با حضور در مراكز بهداشتی درمانی منطقه خود نسبت به تكمیل پرونده سلامت الكترونیك اقدام کنند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.