در جلسه هم اندیشی مسئولان استان با نخبگان در راستای آمادگی برای سفر رییس جمهور به کرمانشاه عنوان شد که می توانیم از رییس جمهور و اعضای هیات دولت پنج خواسته مهم و کلیدی برای توسعه استان داشته باشیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در این جلسه که در محل سالن جلسات شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کرمانشاه نزدیک است و ما به عنوان مسئولیناستان می‌توانیم پنج خواسته کلیدی و مهم برای توسعه استان را برای تصویب و اجرایی شدن به رییس جمهور پیشنهاد دهیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در بخش اول و دوم، جداولی با اولویت بندی پروژه ها و طرح های استانی دیده شده که آنها را به رییس جمهور و اعضای هیات دولت تقدیم خواهیم کرد، اما مسئله اصلی بخش سوم، یعنی خواسته‌های جدید استان است.

وی ادامه داد: رییس جمهور در تمامی سفرهای استانی خود تنها چهار تا پنج پروژه کلان و اثرگذار برای توسعه استانها را به تصویب می رساند و ما نیز امروز می خواهیم به این جمع بندی برسیم که آن پنج خواسته مهم استان از رییس جمهور چه می‌تواند، باشد.

وی ادامه داد: پس از انجام جلسات متعدد کارشناسی همگی متفق القول به این مهم رسیده ایم که اولین، اصلی ترین و مهمترین خواسته استان از رییس جمهور حل معضل بیکاری است، لذا این مهم را به عنوان اولویت اول خود قرار داده ایم.

رازانی خاطرنشان کرد: بیکاری استان در 20 سال گذشته همین وضعیت را داشته و استان کرمانشاه همواره جزو استانهای آخر کشور در بحث آمار اشتغال بوده است.

وی یادآور شد: امروز نرخ بیکاری استان با میانگین بیکاری کشورهشت واحد اختلاف دارد، یعنی اگر نرخ بیکاری استان 18 است، میانگین کشوری 10 است، لذا هدف و خواسته ما از رییس جمهور این است که نرخ بیکاری استان را در یک مدت زمان معقول به میانگین کشوری نزدیک کند.

رازانی در ادامه این نشست هم اندیشی به دومین خواسته مهم و کلیدی استان اشاره کرد و گفت: موضوع ارتقاء منطقه ویژه قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری را به عنوان دومین خواسته استان در لیست پیشنهادی به رییس جمهور قرار دارد، این چرا که معتقدیم منطقه آزاد تجاری رونق ویژه ای به کل استان کرمانشاه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام این مهم توافقات اولیه صورت گرفته و در سفر معاون اول رییس جمهور به استان نیز بر انجام آن تاکید شد وتنها مانده که شخص رییس جمهور صحه‌ای بر آن گذاشته و این مهم را به تصویب هیات دولت برساند.

استاندار کرمانشاه اظهارکرد: خواسته سوم استان را موضوع راه‌ها و راه آهن غرب کشور قرار داده ایم. راه آهن تا کرمانشاه مشکلش قطعا حل شدهاما از کرمانشاه تا خسروی همچنان نیاز به پیگیری و تاکید دولت دارد، لذا ما این مهم را نیز به عنوان اولویت بعدی خود قرار داده ایم، چراکه این راه آهن برای کل کشور و مقوله ترانزیت و توسعه اقتصادی امری بسیار مهم و استراتژیک است. همچنین تکمیل بزرگراه کربلا و ایجاد بزرگراه کرمانشاه به خرم آباد را به عنوان بخش دیگری از این خواسته استان قرار داده ایم.

رازانی افزود: خواسته چهارم استان از رییس جمهور را تکمیل سامانه سردسیری و انتقال آب پالنگان به روانسر قرار داده‌ایم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.