یک محقق آمریکایی گونه ای از عنکبوت ها را در استرالیا شناسایی کرد که به سرعت به سمت طعمه خود حرکت می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ای بی سی نیوز، استرالیا به دلیل حیات وحش عجیب و غریبش در سراسر جهان شناخته شده است؛ اما یک محقق اهل کالیفرنیا معتقد است استرالیا خانه ی سریعترین گونه ی عنکبوت نیز هست. 

"کارا اوپس" گونه ای از عنکبوت های کوچک و تخت است که تنها در استرالیا یافت می شود. "سارا کروز،" یک پژوهشگر کالیفرنیایی 60 روز را در بخشهای مرکزی و شمالی استرالیا سپری کرد تا تعداد زیادی از این نوع عنکبوت ها را جمع آوری کند. 

وی در این خصوص گفت: نحوه حرکت این عنکبوت ها بسیار جالب است. ما به طور تصادفی متوجه شدیم که این حشرات بسیار سریع به سمت طعمه خود حرکت می کنند. این عنکبوتها سریع ترین شکارچیان روی زمین هستند.

این محقق 38 ساله به مطالعه شاخه عنکبوتیان در آکادمی علوم کالیفرنیا در سان فرانسیسکو مشغول است. وی به همراه یک دستیار با اتومبیل خود به بازدید از مناطق مختلف استرالیا رفت. تلاش های دکتر کروز اکنون نتیجه داده است و وی بیش از 100 نمونه از عنکبوت ها را در چمدان خود جمع آوری کرده و آماده بازگشت به آمریکاست.

دکتر کروز و تیمش با فیلمبرداری از حرکت این عنکبوتها و نمایش آهسته صحنه هایی از آن به بررسی آنها می پردازند. 

وی در این خصوص گفت: ما در تلاش هستیم علل حرکت سریع این عنکبوت ها را بررسی کنیم که آیا فشارهای هیدرولیکی باعث این حرکت تند می شود یا محرک های دیگری برای آن وجود دارد.

در سال 2009، دکتر کروز در "موزه ی استرالیای غربی" بیش از صد گونه عنکبوت ناشناخته را توصیف کرد. تاکنون بیش از 1000 گونه عنکبوت در استرالیای غربی و 3000 گونه در سراسر این کشور یافت شده است؛ اما گفته می شود که بیش از 10 هزار گونه ی دیگر از عنکبوتها همچنان شناخته نشده اند.

کشف سریعترین عنکبوت جهان در استرالیا+ تصاویرکشف سریعترین عنکبوت جهان در استرالیا+ تصاویر
کشف سریعترین عنکبوت جهان در استرالیا+ تصاویر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
به اون سانسور ضایعتون خیلی خنده داشت xd
آخرین اخبار