سمنان؛

تدوین سند فرهنگی مدیریت آسیب‌های اجتماعی

اجرای هفت برنامه فرهنگ ‌سازی و آموزش عمومی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ،مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در نشست  مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: امسال هفت برنامه فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برای اجرا در این استان برنامه‌ریزی‌شده است.
امیر بینایی با اشاره به برخی از این برنامه‌ها افزود: در همین راستا نیز مدیریت آسیب‌های اجتماعی در قالب یک سند به عنوان یکی از این برنامه‌ها تدوین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای اصلاح رفتارهای اجتماعی به منظور دست‌یابی به هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی باید فضاهای آن آسیب اجتماعی و شرایط جامعه نیز مدیریت و کنترل شود عنوان کرد: نباید اصلاح یک فرایند و آسیب اجتماعی سبب ایجاد یک آسیب جدید اجتماعی به صورت زیرزمینی شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: از این رو ضرورت دارد تا برنامه‌ای مدون به منظور مدیریت آسیب‌های اجتماعی به منظور اصلاح فرآیندهای منجر به آن آسیب اجتماعی تدوین شود و این مهم در استان سمنان در دستور کار قرار دارد.
بینایی با اشاره به اهمیت مدیریت آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: با ارتباط و تعامل دستگاه‌های متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌توان مسائل را به‌خوبی رصد و به یک خروجی کاربردی و مناسب برای رفع معضلات اجتماعی رسید.
وی  با بیان اینکه در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی تاکنون توفیق چندانی به دست نیامده است این مهم را به سبب فقدان یک متولی خاص و نیز تعدد حوزه‌های تصمیم‌گیری عنوان و خاطرنشان کرد: وجود دستگاه‌های متعدد در این حوزه از یک‌سو و فراگیری این نهادها و افزایش آنها در جامعه از سویی دیگر سبب شده است تا تعدد متولی را در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی شاهد باشیم.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.