رئیس هیئت نجات غریق و غواصی خراسان رضوی گفت : حدود 3000 ناجی غریق آقا و خانم در استان دارای گواهینامه حضور در دوره های آموزشی را دارند که از این تعداد 1300 ناجی غریق آقا و خانم در استخرهای سرپوشیده و سرباز استان فعالیت دارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد کیفی امروز در نشست خبری هیئت نجات غریق و غواصی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مسابقات استانی به صورت منظم جهت آمادگی بدنی ناجیان افزود :با توجه به گسترش پارک‌های آبی ما کمیته پارک‌های آبی را در هیئت راه اندازی کرده‌ایم و به صورت دقیق و مداوم نظارت خود را بر این مجموعه‌ها ادامه می‌دهیم همچنین ما برای ارتقا توان علمی و کاربردی خود از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ناجیان غریق ما با حداقل امکانات بی نظیر هستند، در بازدیدی که ما از سایر استان‌ها داشته‌ایم باید قبول کنیم که کار بچه‌های ما در این استان بسیار عالی و موفق است، این سطح از فعالیت نتیجه زحمات مربیان ما در استان است.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی خراسان رضوی همچنین در خصوص حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استخری در اختیار ما گذاشت و ما می‌توانیم از آن طریق برنامه‌های خود را پیش ببریم در غیر این صورت ما نمی‌توانستیم هیچ اقدامی در هیئت و استان انجام دهیم با توجه به شرایط مالی باید تشکر کرد از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی که این سخت افزار را در اختیار ما قرار داده‌اند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی خراسان رضوی در خصوص نحوه نظارت براماکن آبی افزود: در بازرسی‌ از استخر‌ها بر اساس آیین نامه فدراسیون ما با توجه به ابعاد و پیک کاری استخر در ایام مختلف تعداد ناجیانی که ملزم به حضور هستند را مشخص می‌‌کنیم.

کیفی در خصوص برنامه‌های آتی این هیات خاطرنشان کرد: اعزام به مسابقات قهرمانی کشور در مهر ماه، برگزاری آزمون نجات غریق در شهریورماه، برگزاری دومین دوره آزمون درجه یک در آبان ماه و باززرسی از استخر‌ها به صورت منظم و دوره‌ای از فعالیت‌های برنامه ریزی شده ما در سال 95 است.

وی افزود: تاكنون تمام آموزشهاي احياي قلبي ريوي به غواصان و ناجیان غریق به صورت نظري ارائه مي شد، اما آموزشهاي نظري بازدهي آموزش عملي را ندارند لذا براي افزايش مهارت نجات غريقان در عمليات احيا از سال گذشته ايجاد اتاق سي.پي.آر براي ارائه آموزشهاي عملي در دستور كار قرار گرفت که با همكاري اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي براي مهارت افزايي نجات غريقان در استخر كوثر تجهيزات لازم براي آموزش عملي فراهم شده است .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.