باهم‌خوانی کتاب «حکایت‌نامه» با حضور حسین معلم، نویسنده اثر به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ پس از پایان باهم‌خوانی مجموعه کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مرحوم مهدی آذریزدی در قالب طرح «یک داستان تازه؛ یک استکان چای تازه»‌، مطالعه گروهی کتاب حکایت‌نامه، اثر حسین معلم از نویسندگان یزدی، نیز در کتابخانه ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به پایان رسید.

در جلسه پایانی باهم‌خوانی کتاب حکایت‌نامه که با حضور نویسنده این اثر  برگزار شد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتایخانه‌های عمومی استان یزد با ابراز خرسندی از استمرار طرح کتاب‌خوانی روزانه در اداره متبوع خود، این برنامه را حرکتی در راستای ترویج مطالعه به خصوص در میان کارکنان دستگاه‌های اجرایی ارزیابی کرد.

وی افزود: پس از راه‌اندازی نخستین کتابخانه‌ ستادی استان یزد از اوایل اسفندماه 93 در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، همه‌روزه با حضور کارکنان این اداره کل به مدت 15 دقیقه مطالعه گروهی کتاب انجام می‌شود که تاکنون باهم‌خوانی مجموعه 8 جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» استاد آذریزدی و کتاب «حکایت نامه» به پایان رسیده است.

حسین معلم، نویسنده یزدی کتاب «حکایت‌نامه» نیز ضمن اظهار خرسندی از حضور در نشست کتابخوانی کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، پیشینه‌ای از علت و چگونگی تألیف کتاب خود را بیان کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با تبیین انواع نوشتار و گفتار همراه با خنده و شادی گفت: طنز، نوعی از نوشته‌ شادی‌آفرین است که با تفکر و آموزش همراه است و تفاوت اساسی با مفهوم هزل و هجو که آمیخته با بدگویی و بدآموزی است، دارد.

وی طنز نوشتاری فاخر را در تربیت آحاد جامعه مؤثر دانست و به بیان انواعی از نوشته‌های طنزآلود پرداخت.

معلم همچنین در پایان این نشست بخش‌های پایانی کتاب خود را در جمع کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد قرائت کرد.

گفتنی است، باهم‌خوانی کتاب در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از اسفندماه سال 93 و در قالب طرح «یک داستان تازه؛ یک استکان چای تازه» آغاز شده و کارکنان این اداره کل همه‌روزه در ساعت 8 صبح به مطالعه گروهی کتاب می‌پردازند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.