درخواست وزیرخارجه آلمان برای رفع تدریجی تحریم ها علیه روسیه

وزیر امور خارجه آلمان خواستار لغو تدریجی تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بر سر بحران اوکراین شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «فرانک والتر اشتاین مایر،»  وزیر امور خارجه آلمان گفت: اتحادیه  اروپا باید در صورت پیشرفت قابل توجه در روند صلح اوکراین، به تدریج تحریم های اعمال شده علیه روسیه بر سر بحران اوکراین را برطرف کند.

سخنان اشتاین مایر نشانگر اختلافات درونی ائتلاف حاکم راست و چپگرای آلمان بر سر سیاست نسبت به روسیه است.

حزب سوسیال دمکرات اشتاین مایر نسبت به بلوک محافظه کار آنگلا مرکل صدراعظم، از موضع آشتی جویانه تری در برابر مسکو، حمایت می کند.

مرکل بارها گفته است که تحریم ها علیه روسیه تنها درصورتی قابل لغو است که توافقنامه صلح برای پایان دادن به درگیری های اوکراین به طور کامل و نه به صورت بخشی، به اجرا درآید.

اشتاین مایر به یکی از روزنامه های محلی آلمان گفت: تحریم ها به خودی خود به منزله پایان و هدف نیستند، بلکه باید انگیزه ای برای تغییر در رفتار ایجاد کنند.

وزیر امور خارجه آلمان افزود: وی در صورتی طرفدار لغو تدریجی تحریم هاست که دولت روسیه نشان دهد که نقش خود را در اجرای طرح صلح مینسک برای اوکراین بازی می کند. رویکرد همه یا هیچ، حتی در صورتی که مناسب به نظر برسد، فایده و نتیجه ای نخواهد داشت.

اشتاین مایر این انتقاد را رد کرد که وی مانند یک هوادار کرملین، نقش بازی می کند.

اشتاین مایر با اشاره به بحران سوریه که روسیه در آن فعالانه از نیروهای بشار اسد رئیس جمهوری این کشور علیه گروه های گوناگون تروریستی حمایت می کند، گفت: ما در صورتی که بخواهیم راه حل هایی برای دیگر منازعات عمده پیدا کنیم، همچنان باید توانایی خود را برای نشان دادن واکنش مشترک، حفظ کنیم.

اتحادیه اروپا روز جمعه ممنوعیت یک ساله معاملات با شبه جزیره کریمه در دریای سیاه را برای مدت یک سال دیگر تمدید کرد که روسیه این منطقه متعلق به اوکراین را در سال 2014 به خاک خود ضمیمه کرده است.

همچنین انتظار می رود اتحادیه اروپا در هفته جاری تحریم های گسترده تر اقتصادی علیه روسیه را به علت نقش مسکو در بحران اوکراین تا پایان سال جاری (2016)، تمدید کند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار