عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: ما حدود دو ماه در سال هوای غبارآلود داریم و درآمدبازاریان در این دو ماه صفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین بیات گفت: بنا بر آمارها 45 روز تا دو ماه در سال را درگیر ریزگردها هستیم و این یعنی بازار کرمانشاه دو ماه در سال به دلیل گرد و خاک درآمدی ندارد.

وی ادامه داد: نه تنها درآمد نداریم، بلکه چون مجبوریم سرکار بیاییم و حتی شده برای یک مشتری مغازه را باز کنیم مدام در معرض ریزگردها قرار داریم و همین امر سلامتی مغازه‌داران را تهدید و هزینه زیادی را به آنها تحمیل می‌کند.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه، رکود بازار در روزهای غبارآلود مختص واحدهای صنفی و اتحادیه خاصی نیست و همه درگیر آن هستند.

بیات تصریح کرد: در این شرایط فقط بازار داروخانه‌ها و لوازم پزشکی‌ها که ماسک می‌فروشند بیشتر می‌شود و البته به دلیل آلودگی هوا و بیماری مردم بازار پزشکان هم داغ می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه در حالت عادی هم درآمد پایینی دارند و خرید چندانی نمی‌کنند، ادامه داد: ما هرگز بازاری مانند قزوین، شیراز، اراک، تهران و ... نداریم و از آن طرف هم دو ماه در سال کامل تعطیلیم.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: این درحالی است که در زمان گرفتن مالیات از بازاریان این موارد و دوماه تعطیلی ناشی از گرد و غبار به حساب نمی‌آید.

 انتهای پیام/پ- س

برچسب ها: کرمانشاه ، هوا ، بازار ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.