یک هنرمند عکاس از عوامل دلسردکننده که در حوزه کاری منجر به گوشه گیری برخی از هنرمندان می شود، گفت.

مجید ناگهی هنرمند عکاس و عضو عالی انجمن عکاسان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محدودیت و رفتارهایی که گاهی هنرمند را از کار کردن در فضاهای عمومی‌تری چون گالری‌ها و نمایشگاه‌ها دلسرد می‌کند، راجع به کم کار شدن هنرمندان در این عرصه و به شکل مذکور گفت: به طور کلی عوامل مختلفی روی فضای کاری و انگیزه هنرمند به لحاظ برگزاری نمایشگاه و حضور در مجامع عمومی‌تر تاثیر می‌گذارد، یکی از این موارد فضای مجازی است که گاهی هنرمند را از این حضور بی نیاز می کند.

وی افزود: با نمایش عکس یا آثار هنری در فضای مجازی و شبکه هایی مثل اینستاگرام این نیاز هنرمند که برای دیده شدن آثارش نمایشگاه برگزار کند تا حدی برآورده می شود، البته نشر بی رویه و گاه غیراخلاقی آثار در این شبکه ها نیز یکی از عوامل دلسرد کننده برای هر فردی است، اما در کل این فضا روی سیرابی هنرمند از دیده شدن تاثیر دارد.

ناگهی در بخش دیگری از صحبت هایش بیان کرد: اتفاق دیگری که کمابیش با آن روبرو می شویم این است که گاهی برخوردها و رفتارهایی صورت می گیرد که با روحیات یک هنرمند سازگار نیست و شرایط را برای خیلی ها سخت می کند.

وی ادامه داد: گاهی گالری دارها و یا مسئولین امر حرف هایی می زنند که موجب محدودیت های کاری می شود. به عنوام مثال برخی ها اثر هنری را به عنوان یک کالا نگاه می کنند و تنها جنبه فروش آن را در نظر می گیرند. به همین جهت خیلی از کارهای هنرمند را به علت مذکور سانسور می کنند و کنار می گذارند. 

ناگهی که جدا از این فضا مدتی است آثارش در فضاهایی چون مترو و خیابان ها توسط شهرداری به نمایش درآمده، در خصوص این طرح بیان کرد: این اتفاق باید با کارشناسی بیشتری ادامه یابد چرا که تاثیرگذاری یک اثر در جایگاهی که نصب می شود، فضا و موقعیت متفاوت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که ذکر شد اگر چنین اقداماتی کارشناسی شوند و با ملاحظات بیشتری با آن ها برخورد شود، هم تاثیر مطلوب تری دارد و هم هنرمندان مشتاق تر در آن ها شرکت می کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار