خدمات بهداشتی و درمانی به بيش از 21 هزار مددجوی کمیته امداد استان ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معاون حمایت وسلامت خانواده كميته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به ارائه خدمات درمانی به بيش از21هزار مددجو مورد حمايت اين نهاد، گفت: برای تامین هزینه بیمه درمانی این افراد بیش از 5 میلیارد و400میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

حسن نعمتی با بيان اينكه فعاليت‌هاي كميته امداد در بخش ارایه خدمات درمانی در سه بخش بهداشتي، بيمه درمان پايه و بيمه مكمل درمان معطوف است، افزود:بیمه درمانی که شامل مددجویانی است دفترچه درمانی دارند که در این حوزه تنها مددجویان شهرهای بالای 20 هزار نفر از این خدمت بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 21 هزار و 889 نفر از مددجویان ساکن در این شهرها از بیمه خدمات درمانی بهره مند هستند.

وی افزود: بیمه تکمیلی مددجویان نیز شامل فرانشيز دارو، بستري، هزينه نگهداري سالمندان، آزمايشگاه می شود که سالیانه به آنها ارایه می شود.

معاون حمایت وسلامت خانواده كميته امداد امام خمینی(ره) همچنین با اشاره به سرفصل‌ هاي فعاليت‌هاي بهداشتي كميته امداد، اظهار كرد: اين سرفصل ها شامل آموزش سلامت، اهداي اقلام بهداشتي،احداث و بهسازي سرويس‌هاي بهداشتي، ، رفع سوء تغذيه كودكان كمتر از شش سال وغیره است.

نعمتی با اشاره به اينكه نيازهاي جامعه هدف در حوزه سلامت با عموم جامعه متفاوت است و خدمات بهداشتي براساس نياز مددجويان اولويت ‌بندي مي‌شود، افزود: رفع سوء تغذيه كودكان كمتر از شش سال يكي از اقدامات در حوزه بهداشتي است كه اين طرح با همكاري وزارت بهداشت و کمیته امداد صورت مي ‌گيرد .

وی با تاكيد بر اينكه اين نهاد در حوزه بيمه خدمات درماني پايه اقدامات گسترده ‌اي را انجام داده است،تصريح كرد: هم اکنون بیش از دو هزار و200 زن سرپرست خانوار و بیش از 4 هزار نفر از مجریان طرح های اشتغال از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.