ایلام؛

ایلام رتبه دوم پیشگیری از آسیب های اجتماعی کشور را کسب کرد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: استان بر اساس آمارهای استخراج شده از منابع رسمی کشور، سال گذشته رتبه دوم پیشگیری از آسیب های اجتماعی را کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حسین کلانتری در نشست علمی، تخصصی اعتیاد، مسئولیت اجتماعی، ظرفیت ها، راهکارها و چالش ها اعلام کرد: حذف آسیب های اجتماعی و به صفر رساندن آنها امکان پذیر نیست ولی نباید اجازه دهیم میزان و مقدار بروز این مسایل از حد و خط قرمز فراتر رود بلکه با واقع بینی و شفاف سازی روز به روز برای کاهش آن باید گام برداریم.
کلانتری اضافه کرد: زندگی اجتماعی آسیب های اجتماعی را نیز بدنبال دارد و مقابله با آن نیز نیازمند راهکار و مشارکت اجتماعی تمامی افراد جامعه است.
وی افزود: عوامل متعددی دست بدست هم می دهند تا یک آسیب در جامعه گسترش پیدا کند پیش از این تعداد معدودی مواد مخدر سنتی در جامعه وجود داشت ولی اکنون با صدها گونه انواع مخدرهای شیمیایی و صنعتی روبرو هستیم که رویارویی و دفع خطر آنها را بسیار دشوار کرده است.
کلانتری تاکید کرد: به جز با کار کارشناسی و راهکار علمی نمی توان با آسیب های اجتماعی برخورد مناسبی داشت بر همین اساس مدیریت ارشد استان سال گذشته تفاهم نامه ایی را با دانشگاه تهران به منظور بررسی روند بروز آسیب های اجتماعی منعقد و اتاق ایلام در این مرکز دانشگاهی راه اندازی شد تا با انجام تحقیقات علمی و بررسی زمینه های بروز آسیب ها، راهکارهای علمی مقابله با آنها شناسایی و اجرایی شود.
وی گفت: در سایه تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی، فرهنگی، انتظامی و امنیتی و سازمان های مردم نهاد روند بروز آسیب های اجتماعی در استان طی سال های اخیر کاهش یافته بطوریکه در مقایسه با سال 93 شاهد کاهش 25 درصدی وقوع خودکشی در ایلام بودیم
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام همچنین از کسب رتبه دوم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رتبه نخست کشور در پیگیری امور اجرایی ستاد مقابله با آسیب های اجتماعی در استان خبر داد.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.