دبیر ستاد مبارزه مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: بر اساس شیوع شناسی و تحقیقاتی که سال 93 انجام شده، متاسفانه بیش از 20 درصد از کارگران واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی به مصرف مواد مخدر، محرک و روانگردان مبتلا هستند.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نصرتی در نشست با جمعی از کارفرمامیان واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی افزود:بر خلاف انتظار اولیه استان آذربایجان شرقی جایگاه چهارم میزان مصرف مواد مخدر در بین کارگران کشور را به خود اختصاص داده است.
وی تقویت روحیه و ایجاد انگیزه خودباوری در بین کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی ،خودداری از برخوردهای تنبیهی و اخراج آنان و آگاهی بخشی و استقرار واحدهای آموزش و مشاورره ای را از راههای پیشگیری از ابتلا به مصرف مواد مخدر،محرک و روانگردان بیان کرد.
دبیر ستاد مبارزه مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اعتیاد به مواد مخدر را از اصلی ترین نگرانی های استانداری آذربایجان شرقی عنوان کرد وگفت: اعتیاد موجب وقوع 70 درصد از سرقت ها،55 درصد از طلاق ها و علت زندانی شدن 65 درصد آنها در کشور می باشد.
نصرتی با بیان اینکه اگر خانواده ها بتوانند نه گفتن در مقابل فریب های دوستان نا اهل را به کودکان و نوجوانان را بیاموزند تاثیر بسیار گذاری در پیششگیری از اعتیاد به مواد مخدر خواهد داشت؛ ابراز تاسف کرد: جوانانی در زیز زمین های خانه ها به صورت مخفیانه مواد مخدری تولید می کنند که ده ها برابر خطر ناکتر از مواد مخدر سنتی هستند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: بسیاری از معتادان به دلیل کسب لذت و کنجکاوی و فراهم نکردن اوقات فراغت سالم و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه به مواد مخدر روی می آوردند .
وی با اشاره به درمان و نگهداری 50 هزار معتاد در آذربایجان شرقی؛درمان اجباری را بدترین،پرهزینه ترین و کم نتیجه ترین راه حل مقابله با اعتیاد اعلام کرد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی تاکید کرد :بهترین درمان مبتلایان به اعتیاد درمان اختیاری  است و به همین خاطر باید آنان را تشویق کنیم که خود به صورت اختیاری به منظور درمان و رهایی از اعتیاد مراجعه کنند.
مدیر کل تعاون کار و رافاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه ابتلا به اعتیاد در جوامع کاری بسیار مشکل زا و موجب پایین آمدن بهره وری تولید می شود ،برنامه ریزی و تخصیص اعتبار لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را ضروری دانست.
حسینی گفت: طرح پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید استانمان در سالجاری اجرا خواهد شد و بر اساس هدفگذاری که شده است در قالب این طرح به میزان 25 درصد از معتادان جامعه کارگری کاسته خواهد شد.
وی یادآور شد: بر اساس قانون کار کارفرمایان باید سالانه آزمایش های پزشکی لازم برای کارگران و شاعلان واحدهای تولیدی و صنعتی انجام و اقدامات لازم برای درمان معتادان شناسایی شده انجام شود.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.