رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: لازم است مکانی را که مناسب بندگی خداست برای این کار در نظر بگیریم و این‌طور نباشد که نمازخانه در زیر پله و زیرزمین باشد، باید موقعیتی که قابل‌رؤیت باشد انتخاب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام امرالله سبحانی نیا در بازدید از غرفه های یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ، با بیان این‌که این مسجد اقامه نماز را برای بازدیدکنندگان آسان کرده است، گفت: وجود مسجد در دل نمایشگاه یک کار ارزشمند است که دسترسی غرفه داران و بازدیدکنندگان را برای اقامه نماز جماعت تسهیل کرده است.

وی گفت: در بازدیدی که سال‌های قبل از نمایشگاه داشتم، مکان برای نماز و برپایی نماز جماعت بود اما امسال نمازی که در دل سالن فردوسی ایجاد شد، علاوه بر فراهم کردن دسترسی غرفه داران برای نماز جماعت، بسیار برنامه‌ریزی‌شده است.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با تمجید از برپایی مسجد و استفاده از مکبر و مؤذن نوجوان برای اقامه نماز، تصریح کرد: مهم‌ترین جنبه برپایی این مسجد این است که یک نمونه آموزشی نیز به شمار می‌رود؛ هرکه وارد مسجد می‌شود این نکته را برداشت می‌کند که مسجد اداره و محله‌اش باید این‌گونه باشد؛ یعنی الگو گیری و الگوبرداری که محل اقامه نماز باید از ویژگی‌هایی که در این مسجد رعایت شده پیروی کند.

وی افزود: همه عوامل همچون زیبایی، بهداشت، مکبر و مؤذن خوب، برای یک مسجد می‌تواند الگوی مناسبی باشد؛ باید گفت یکی از بخش‌های برجسته امسال در نمایشگاه قرآن و عترت، این مسجد است که با چارچوب و ضوابطی که باید وجود داشته باشد، ایجادشده.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا با تأکید بر این‌که باید در انتخاب محل مساجد و نمازخانه‌ها در ادارات و مراکز تجاری دقت شود، گفت: لازم است مکانی را که مناسب بندگی خداست برای این کار در نظر بگیریم و این‌طور نباشد که نمازخانه در زیر پله و زیرزمین باشد، باید موقعیتی که قابل‌رؤیت باشد انتخاب شود.

وی در خصوص تأثیر برپایی کرسی قرائت در این مسجد و جایگاه ترویجی مساجد در حوزه قرآن و قرآن‌خوانی، اظهار کرد: هر چیز را به‌اندازه خود ارائه دهیم زیباست، به همان اندازه که جسم ما تنوع لازم دارد، روح ما نیز نیاز به تنوع دارد که در این مسجد، نماز، قرائت و فعالیت‌های قرانی وجود دارد، در حدی که می‌تواند تنوع و جذابیت برای مخاطب ایجاد کند، بسیار خوب است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.